کد خبر: ۸۷۳۶
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
گزارش میدانی از بازار مسکن؛
در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های قدیمی‌ساز غرب تهران خواهیم‌ پرداخت.
به گزارش جدید پرس:

مناطق غربی تهران از بافت مدرن‌تری نسبت به شرق و جنوب پایتخت برخوردار است اما به علت قیمت بالای خانه‌های این مناطق، یک‌سری از افراد توانایی خرید خانه با هر متراژ و عمری را در این مناطق ندارند. در این‌ گزارش خانه‌های قدیمی‌ساز مناطق غربی این کلانشهر را مثل سعادت آباد، گیشا و شهرک غرب را مورد بررسی قرار‌ می‌دهیم.

 

سرمایه لازم‌ برای خرید یک واحد ۱۶۹ متری ۲۱ ساله در پونک که ۳ اتاق خواب دارد، ۷ میلیارد تومان است.

یک آپارتمان ۱۰۱ متری در صادقیه که ۲۴ سال عمر دارد و ۲ خوابه است در روزهای اخیر با قیمتی معادل ۴ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده است.

 

ارزش واحدی ۲۲ ساله در گیشا (کوی نصر) که متراژ آن ۹۲ متر است و ۲ خواب نیز دارد، ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 
 

برای خرید واحدی ۲۳ ساله در شهرک غرب که ۳ خواب دارد و  ۱۷۳ متری است، به بودجه‌ای معادل ۱۷ میلیارد تومان نیاز دارید.

در روزهای اخیر یک خانه ۲۴ ساله در گیشا که ۲ خوابه است و ۸۳ متر دارد، به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

در سعادت آباد، واحدی ۲۰ ساله و ۳ خوابه که متراژ آن ۱۸۰ متر است، حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد.

در منطقه صادقیه می‌توانید واحدهایی با قیمت های مناسبتر نسبت به شهرک غرب و سعادت آباد پیدا کنید. برای مثال واحدی ۶۷ متری که ۲۳ سال عمر دارد و دارای ۲ خواب است، با مبلغی معادل ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله شده است.

در سعادت آباد نیز برای خرید یک آپارتمان ۲۱ ساله که ۲ خواب و ۸۰ متر متراژ دارد، حدودا ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان‌ باید هزینه کنید.

توجه داشته باشید این ارقام به صورت میدانی از آژانس‌های املاک سطح شهر تهران جمع‌آوری شده است. قیمت مسکن در هر محله طبق فاکتورهای مختلف متنوع بوده و قیمت‌های یادشده تنها نمونه‌ای از آگهی‌هاست و به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند.

آپارتمان های قدیمی ساز غرب تهران

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها