کد خبر: ۶۷۶۱
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران گفت: ظرفیت صادرات مصالح ساختمانی از ایران به روسیه از سه میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.
به گزارش جدید پرس:

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران روز پنجشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و صادرات کنندگان استان مازندران در ساری، شمال ایران، افزود: نیاز روسیه به مصالح ساختمانی افزایش یافته که با رایزنی‌های انجام شده ظرفیت افزایش صادرات مصالح ساختمانی مانند کاشی، سرامیک، سیمان و گچ به این کشور فراهم شده است.

صفری گفت: مسوولان استان مازندران با توجه به ظرفیت های این استان در تولید مصالح ساختمانی و پیگیری‌های وزارت امورخارجه در این حوزه، نسبت به فراهم کردن مقدمات افزایش صادرات به کشورهای روسیه، ازبکستان و قزاقستان تلاش کنند.

معاون وزیر امورخارجه ایران با بیان این که ماهیت فعالیت وزارت امور خارجه ارز آوری است، تصریح کرد: وزارت امورخارجه با افزایش رایزنی‌های اقتصادی و بازاریابی به دنبال جذب سرمایه گذار و بازار صادراتی است که به طور حتم با تدوام این امر روند توسعه اقتصادی کشور هموار تر خواهد شد.

شایان ذکراست،مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران برای دیدار با صادرکنندگان و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی استان مازندران، شمال ایران، صبح امروز(پنجشنبه) وارد ساری، مرکز این استان شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها