کد خبر: ۶۴۸۳
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
عضو کمیسیون شوراهای مجلس:
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً در ۶ ماهه دوم سال در خصوص تامین محصولات کشاورزی به مشکل برمی‌خوریم. امسال کشاورزان با سیل، خشکسالی و قطعی برق ۵ ساعته روبرو بوده‌اند. این سه صدمه بزرگ در یک سال کمر کشاورزان را شکست.
به گزارش جدید پرس:

حسین محمدصالحی دارانی، نماینده فریدونشهر در مورد سیل در استان‌های مختلف کشور گفت: در زمان سیل وقت برداشت برخی محصولات مانند گندم و جو بود که بارندگی‌ها باعث می‌شود این محصولات از بین برود. 

 

وی در ادامه توضیح داد: در بعضی مکان‌ها هنوز محصول درو نشده بود؛ مثل سیب زمینی و پیاز که سیل آنها را از بین برد. از سوی دیگر خسارت زیادی هم به دامداران وارد شده است. بسیاری از احشام بر اثر سیلاب بویژه احشام عشایر ازبین رفته‌اند. 

این نماینده در ادامه بیان کرد: سیلاب به هر منطقه که وارد شده تمام چاه‌ها، قنا‌ت‌ها و جوی‌ها و مسیرهای آبی را کور کرده است. اگر کشاورزان بخواهند جبران خسارت کنند نیاز است که سازمان آب منطقه‌ای هم کمک برساند تا چاه‌های کشاورزی را احیا کند، اما متاسفانه امسال، سال خوبی برای کشاورزی نبوده است.

 

محمد صالحی دارانی در خصوص مشکلات کشور بعد از سیل چند روز اخیر تاکید کرد: ما قطعاً در 6 ماهه دوم سال در خصوص تامین محصولات کشاورزی به مشکل برمی‌خوریم. 

 
 

وی ادامه داد: امسال کشاورزان با سیل، خشکسالی و قطعی برق 5 ساعته روبرو بوده‌اند. این سه صدمه بزرگ در یک سال کمر کشاورزان ما شکسته و قادر به ایستادن نیستند. قطعاً در 6 ماهه دوم ما مشکل تامین غذا را خواهیم داشت و با مشکلات امنیت غذایی روبرو خواهیم بود. 

در پایان نماینده فریدونشهر مطرح کرد: وزارت نیرو و وزارت کشاورزی باید پاسخگو باشند. ولی آنها معمولاً شانه خالی می‌کنند و از پاسخگویی طفره می‌روند. نزدیک به دو الی سه هفته است که وزیر نیرو قرار است به کمیسیون کشاورزی بیاید تا به مسائل مربوطه پاسخ دهد ولی تا به امروز در مجلس حضور پیدا نکرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها