کد خبر: ۶۴۶۱
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
فرماندار سیرجان گفت: در پی سیلاب شب گذشته در بخش‌های زیدآباد، پاریز و گلستان این شهرستان بیش‌ از ۵۰ منزل مسکونی به زیر آب رفته و خسارت سنگینی را برای مردم به بار آورده است.
به گزارش جدید پرس:

علی یعقوبی‌پور روز یکشنبه با اشاره به اینکه خسارت سیلاب بیش‌از سه هزار میلیارد تومان تاکنون در شهرستان سیرجان برآورد شده است، افزود: سیلاب شب گذشته(شنبه) بخش‌های مختلف این شهرستان را در برگرفت و  بیشترین خسارت را  به بخش "زیدآباد" زد.
وی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی در سیلاب روزهای اخیر در سیرجان مانند همیشه پای کار کمک‌رسانی به مردم بودند ادامه داد: این سه هزار میلیارد تومان خسارت بیشتر در بخش‌های کشاورزی، راه روستایی، محورها، باغات پسته، زیرساخت‌های روستایی و شهری، دام و راه‌های عشایری بوده است.

فرماندار سیرجان با اشاره به اینکه پس از برقرار شدن شرایط عادی آمار دقیق خسارات سیل در این شهرستان جمع‌بندی و اعلام خواهد شد افزود: مردم خواستار حمایت دولت در جبران خسارات و از  زیرساخت‌ها نیز گلایه‌مند هستند.


آبگرفتگی و آسیب ۳۵ واحد آموزشی
مدیر آموزش و پرورش سیرجان نیز در این زمینه پس از بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان گفت: ۳۵ واحد آموزشی در پی سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی شدند و با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید نیاز به کمک مسئولان شهرستان و استان برای بازسازی این واحدها احساس می‌شود.

خسارت بیش‌از یکهزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان نیز گفت: در پی سیلاب روزهای اخیر تاکنون ۶ هکتار از ۴۳ هزار هکتار باغات پسته این شهرستان خسارت دیده و دچار آسیب شده‌اند.

اکبر محمودآبای افزود: خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان بیش‌ از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها