کد خبر: ۶۲۶۲
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز با بیان اینکه تاکنون به بیش از ۱۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی در اهواز هشدار قطع برق داده شده است، گفت: مشترکان خانگی و تجاری باید الگوی مصرف را رعایت کنند و در صورتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که اجازه می‌دهد برق این مشترکان پرمصرف قطع شود.
به گزارش جدید پرس:

علیرضا شکرخدایی، اظهار کرد: شهروندان اهوازی حتما پس از هربار بروز گرد و خاک نسبت به شست و شوی کندانسور کولر خانه‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: سرویس به موقع کولرهای گازی نقش به سزایی در افزایش بار سرمایشی کولرها و همچنین کاهش مصرف برق در این شرایط دشوار دارد.

سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز گفت: با این اقدام ساده گرمای موتور و کندانسور کولر کاهش می‌یابد و علاوه بر اینکه از سوختن آن جلوگیری می‌شود باعث کاهش مصرف برق نیز خواهد شد.

شکرخدایی عنوان کرد: در این شرایط دمایی و همچنین وضعیت دشواری که در خصوص تامین برق وجود دارد هرگونه اقدامی که به کاهش مصرف کمک کند می‌تواند حرکتی پسندیده در زمینه مدیریت مصرف برق باشد و شهروندان اهوازی باید به این موارد توجه کنند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق به ویژه در ساعات پیک خاطرنشان کرد: ساعت پیک یا اوج مصرف برق در کلانشهر اهواز از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است و در این شهروندان نباید از وسایل پرمصرف مثل جاروبرقی، ماشین لباسشویی و... استفاده کنند.

سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز گفت: تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد که دمای مطلوب بدن است، یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه شهروندان قرار بگیرد. همچنین بهره‌گیری از روشنایی طبیعی روز، نصب لامپ‌های کم مصرف، پرهیز از باز کردن بی مورد درب یخچال و استفاده از لوازم برقی کم مصرف و بهینه می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش مصرف برق داشته باشد.

شکرخدایی با بیان اینکه تاکنون به بیش از ۱۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی در اهواز هشدار قطع برق داده شده است، عنوان کرد: مشترکان خانگی و تجاری باید الگوی مصرف را رعایت کنند و در صورتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند دستورالعمل‌هایی وجود دارد که اجازه می‌دهد برق این مشترکان پرمصرف قطع شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها