کد خبر: ۵۶۴۶۶
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
ستاد سفرهای نوروزی وزارت راه و شهرسازی از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین فعال است و آن‌گونه که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: در این بازه زمانی، همه ۵۶ فرودگاه کشور آماده پذیرش مسافران نورزی هستند و بعد از چند سال، دوباره برنامه پایش کیفیت خدمات به مسافران نیز در این فرودگاه‌ها اجرا خواهد شد فرودگاه نوروز

رضا نخجوانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری آغاز برنامه‌های نوروزی در فرودگاه‌ها، گفت: بر اساس برآوردهای وزارت راه و شهرسازی، تعداد مسافران هوایی در نوروز ۱۴۰۳ حدود سه تا پنج درصد افزایش خواهد یافت و مرز یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
پایش کیفیت خدمت‌رسانی به مسافران

یکی از وجوه تمایز برنامه‌های امسال شرکت فرودگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۳، اجرای طرح ملی پایش خدمات فرودگاهی به مسافران نوروزی است که فردا ۲۵ اسفند با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه مشهد آغاز خواهد شد و به متولیان امر کمک می‌کند به کمک مسافران، کاستی‌های احتمالی را شناسایی و رفع کنند تا بهترین خدمات به مسافران نوروزی ارائه شود.

طبق اظهارات مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محاسبات و پیش‌بینی‌های وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد: میزان رشد سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ در بخش هوایی بین ۳ تا ۵ درصد باشد که در این صورت تعداد مسافران هوایی کشور در ایام نوروزی از یک‌میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۲۱ سفر سال گذشته به ۱ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۵۱ سفر در نوروز ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت.
مسئولیت تأخیر با ایرلاین‌هاست

نخجوانی در پاسخ به اینکه چه تمهیداتی برای مدیریت پروازها و کاهش تأخیرهای احتمالی انجام شده است، گفت: بخش فرودگاهی برای پذیرش هر تعداد پرواز که شرکت‌های هواپیمایی با کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنند، آماده است؛ اما درنهایت این شرکت‌های هواپیمایی هستند که باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که از بروز تأخیر پیشگیری شود.

او اظهار کرد: به همه شرکت‌ها اعلام کرده‌ایم اگر تأخیری در پروازها رخ داد، مقامات مسئول ایرلاین‌ها در فرودگاه حاضر باشند و ضمن پاسخگویی به مسافران، از نزدیک شرایط را مدیریت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: آئین‌نامه سفر ازنظر گردشگری و حمل‌ونقلی به فرودگاه‌ها ابلاغ شده و در مورد تأخیر در پروازها، باید تمهیدات لازم در چارچوب آیین‌نامه حقوق مسافر ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری رعایت شود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها