کد خبر: ۵۶۴۴۶
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
یافته‌های واکسن رازی کووپارس در مجله open access منتشر شده تا با هدف کمک به سلامت بشریت، دسترسی عمومی به این نتایج در نقاط مختلف جهان ایجاد شود.

 مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی از انتشار مجموعه مستندات و مقالات علمی مربوط به فازهای پیش بالینی یک، ۲ و ۳ و دز بوستر واکسن رازی کووپارس در نشریات معتبر بین المللی خبر داد.

دکتر سیدرضا بنی‌هاشمی با اشاره به انتشار مقالات واکسن رازی کووپارس در مجلات معتبر بین المللی عنوان کرد: مقاله پیش بالینی واکسن رازی کووپارس که نشان دهنده بومی بودن تکنولوژی است در مجله forintiers به عنوان یکی از معتبرترین مجلات ایمونولوژی جهان با ضریب تاثیر حدود ۹ در ۲۰۲۱ سابمیت (ارائه) و سال ۲۰۲۲ منتشر شد. مقاله فاز یک هم در ۲۰۲۲ سابمیت و ۲۰۲۳ منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه مقاله فاز ۲ در ۲۰۲۳ و مقاله فازهای ۳ و بوستر در ۲۰۲۴ در ژورنال با ضریب تاثیر حدود ۱۰ منتشر شده، افزود: رازی کووپارس اولین واکسن ایرانی است که تمامی مستندات علمی آن چاپ شده و تاکنون ۵ مقاله از آن در مجلات معتبر دنیا به انتشار رسیده که ضریب تاثیر آن از ۴ تا ۱۰ بوده و مورد استقبال جهانی قرار گرفته است.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی تاکید کرد: مقالات تکمیلی دیگری نیز با موضوع مطالعات بالینی کودکان و نوجوانان و نیز دز یادآور داخل بینی واکسن رازی کووپارس در سال جاری و در آینده‌ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.

این مسئول مجموع مقالات این واکسن در مرحله اول را حدود ۷مورد اعلام کرد و گفت: در مراحل تکمیلی، مقالات تخصصی‌تر انتشار خواهد یافت. البته به دلیل تحریم‌ها و سایر موارد، فاصله زمانی از ارائه تا انتشار برای هر کدام از مقالات بسیار زیاد و حداقل یکسال خواهد بود که داوری‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای هم داشت.

عضو هیئت علمی موسسه رازی با بیان اینکه تلاش شده مقالات در مجلات open access منتشر شود تا عموم مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند، تاکید کرد: با این رویکرد واکسن رازی کووپارس در زمره واکسن‌هایی در دنیا قرار می گیرد که یافته‌های خود را جهت کمک به سلامت بشریت در اختیار عموم قرار می‌دهد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها