کد خبر: ۵۶۲۴۲
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
طبق برآورد «RAINN» سازمان ضد خشونت جنسی در آمریکا، هر ۶۴ ثانیه یک تعرض جنسی در ایالات متحده به زنان رخ می‌دهد. نشریه «فوربس» نیز گزارش داده که طبق اعلام رسمی سازمان بین‌المللی مطالعات زندان‌‎ها، حدود یک‌ سوم از زنان زندانی جهان، در زندان‌های ایالت متحده بازداشت هستند.

هشتم مارس هر سال به‌عنوان روز جهانی زن با گزارش‌های متعددی همراه می‌شود؛ از جمله گزارش‌هایی درباره زنان قربانی خشونت، تجاوز و قتل در سراسر جهان.

وب‌سایت موسسه دریانوردی آمریکا می‌نویسد: پنتاگون در سال ۲۰۲۱، تعداد ۸۸۶۶ گزارش تجاوز دریافت کرد که هزار و ۵۰ مورد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است. تجاوز در نیروی زمینی ۲۵ درصد، تجاوز در نیروی دریایی حدود ۱۰ درصد، تجاوز در نیروی هوایی و تفنگ‌داران نیز ۲ درصد افزایش داشته است. گزارش وزارت دفاع آمریکا بیان می‌کند که ۶۷۹۷ نیروی فعال در طول سال مالی ۲۰۲۲ قربانی تجاوز جنسی شده‌اند.

از تمام موارد قتل زنان در کشورهای با درآمد بالا، ۷۰ درصد در آمریکا رخ می‌دهد. در آمریکا، تقریبا هر روز ۳ زن از سوی شریک زندگی خود کشته می‌شوند؛ براساس آمارمنتشره وزارت دادگستری آمریکا، از هر ۵ دانشجوی دختر در دانشگاه‌ها، یک نفر قربانی «تجاوز جنسی» می‌شود.
تجاوز روزانه به ۳۰۰ زن در انگلیس

بنابر گزارش‌های رسمی، در انگلیس نیز روزانه به ۳۰۰ زن تجاوز جنسی می‌شود. آزار و تجاوز جنسی در انگلیس حتی به پارلمان این کشور نیز رسیده است؛ چنانچه «کارولین اسپلمن» از نمایندگان حزب محافظه‌کار می‌گوید که استفاده از الفاظ جنسی امری رایج در پارلمان به‌شمار می‌آید و نمایندگان زن تهدید به تجاوز می‌شوند.

بیش از ۴ هزار نفر از پرسنل زن، سربازان عادی، نیروهای ذخیره و کهنه‌سربازان، در کمیته فرعی و دفاعی مجلس عوام انگلیس به ریاست «سارا آترتون»، سرباز سابق و نماینده محافظه‌کار، درباره تجاوز جنسی در ارتش شهادت دادند.

براساس آمار منتشر شده، از هر ۴ زن در انگلیس و ولز یک نفر به‌عنوان یک زن بزرگسال هدف تجاوز و یا آزار جنسی قرار گرفته که این رقم معادل ۶.۵۴ میلیون نفر است.

آمارهای وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد در سال منتهی به سپتامبر ۲۰۲۲، حدود ۲۰۰ هزار مورد جرایم جنسی توسط نیروهای نظامی در سراسر انگلیس و ولز و همچنین بیش از ۷۰ هزار مورد تجاوز جنسی ثبت شده است. بیش از هزار و ۵۰۰ افسر پلیس انگلیس به جرایم خشونت‌آمیز علیه زنان و دختران در یک دوره شش‌ماهه متهم و کم‌تر از یک درصد از آن‌ها اخراج شده‌اند.

براساس بررسی سال ۲۰۲۱ سازمان ملل، ۹۷درصد از زنان ۱۸ تا ۲۴‌ساله در انگلیس آزار و اذیت جنسی را در مکان‌های عمومی تجربه کرده‌اند و ۷۰درصد از زنان در تمام سنین گزارش داده‌اند که تجربه‌های مشابهی داشته‌اند. در عین حال، بررسی‌ها در سال ۲۰۲۲ نشان داد که هزاران مدرسه و دانشگاه در انگلیس گرفتار خشونت جنسی علیه زنان و دختران هستند. ۷۹ درصد از آزار و اذیت‌های جنسی ثبت‌شده در مدارس و دانشگاه‌های انگلیس، تجاوز جنسی است.

بر اساس آخرین آمار رسمی، سالانه بیش از ۲۱۰ هزار زن در فرانسه در معرض خشونت قرار می‌گیرند و هر سه روز یک زن به دست شوهر یا شریک قبلی خود کشته می‌شود. در کانادا ۹۶درصد از قربانیان کشف‌شده قاچاق انسان، زنان و دختران هستند. از هر ۱۰۰ مورد تجاوز جنسی، تنها ۶ مورد و ۲ درصد از «تجاوزات جنسی» به پلیس گزارش می‌شود.

افزایش تعداد زنانی که گفته می‌شود توسط مردان کشته می‌شوند، در سال ۲۰۲۳ موجب نگرانی شهروندان استرالیا شده است. از هر ۱۰ زنی که در استرالیا تجاوز جنسی را تجربه می‌کنند، ۹ نفر هرگز با پلیس تماس نمی‌گیرند. همچنین در آلمان گزارش‌ها حکایت از آن دارد که هر سه روز یک زن آلمانی قربانی خشونت‌های زناشویی می‌شود. در سرزمین‌های اشغالی تحت حاکمیت رژیم جعلی اسرائیل نیز از هر سه زن، یک زن در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها