کد خبر: ۵۶۱۲۲
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
پلیس موفق شد زورگیرانی را که هنگام سرقت گوشی گران‌قیمت یک مرد باعث سقط جنین همسرش شوند، دستگیر و باند آنها را متلاشی کنند.

 مرد جوانی که گوشی تلفنش به سرقت رفته بود، در تماس با پلیس گفت: با همسر باردارم و دختر ۴ ساله‌ام در یکی از خیابان‌های تهرانپارس قدم می‌زدیم که ناگهان ۲ مرد با یک موتورسیکلت راه ما را سد کردند و با چاقو به قصد سرقت گوشی آیفون ۱۳ پرومکس به من حمله کردند.

وی ادامه داد: آنها پس از زخمی کردن من و سرقت گوشی‌ام فرار کردند. در حالی که زخمی شده بودم و دخترم نیز از ترس گریه می‌کرد ناگهان همسرم که به شدت از این ماجرا دچار ترس و وحشت شده بود، با دل‌درد شدید روی زمین افتاد و وقتی با کمک مردم او را به بیمارستان رساندیم، پزشکان گفتند که جنین سقط شده است.

    حکم اعدام برای مرد شیطان‌صفت | دست‌درازی به ۹ زن و دختر در پارک | خودم خارج از ایران زن و بچه دارم!
    همدستی مادر و خاله در قتل پسر ۱۱ ساله | از دستش خسته شده بودم

پس از این شکایت به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و تیمی از مأموران پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت وارد عمل شدند و با تحقیقات محلی هویت یکی از متهمان سابقه‌دار شناسایی و مشخص شد این فرد زورگیر با همدست خود یک باند حرفه‌ای مجرمانه‌ تشکیل داده و در محله‌های شرق، جنوب و شمال تهران جرائم زیادی مرتکب شده‌اند.

مأموران در تجسس‌های بیشتر و با اقدامات فنی و اطلاعاتی پاتوق ۲ نفر از سارقان را در میدان خراسان و خیابان پیروزی شناسایی کردند و متوجه شدند که آنها در یک سال گذشته با همدستی ۶ متهم دیگر ۲۰۰ فقره موبایل‌قاپی و زورگیری انجام داده‌اند.

تیم پلیسی در مرحله بعد راهی مخفیگاه متهمان شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های چند ساعته، ۲ سارق خشن را در عملیات‌ هماهنگ و جداگانه دستگیر کردند و در ادامه نیز ۶ نفر از اعضای این باند تبهکاری در نقاط مختلف تهران بازداشت شدند.

متهمان اعتراف کردند با پول‌های سرقتی اجناس لوکس گرانقیمت از جمله ساعت و تابلوفرش خریده و با کارت‌های بانکی اقوام درجه یک خود پولشویی کرده‌اند؛ همچنین تعداد زیادی اموال سرقتی نیز از مخفیگاه این ۸ متهم کشف شد.

متهمان ضمن اعتراف به جرائم خود برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شاکی‌ها در اختیار پلیس تهران قرار گرفتند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها