کد خبر: ۵۵۷۲۸
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
سیاست دولت سیزدهم برای تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری و بهبود شاخص جوانی جمعیت پرداخت تسهیلات فرزند به خانواده هاست، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه تنها ۶۸۴ هزار و ۸۳ نفر موفق به دریافت وام فرزندآوری شده‌اند و حدود ۳۳۰ هزار نفر در پشت باجه بانک‌ها معطل هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه تنها ۶۸۴ هزار و ۸۳ نفر موفق به دریافت وام فرزندآوری شده‌اند و حدود ۳۳۰ هزار نفر در پشت باجه بانک‌ها معطل هستند. این تاخیر در پرداخت وام فرزندآوری در شرایطی صورت می‌گیرد که مهدی صحابی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی می‌گوید: میزان تسهیلات فرزندآوری در ۱۱ ماهه نخست امسال ۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. پیش از این، هم رئیس جمهور خواهان کاهش صف و رساندن آن به حداقل ممکن شده بود که مدیر اعتبارات بانک مرکزی توضیح می‌دهد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به تعداد ۱۱۰ هزار نفر از افراد در صف تا پایان سال جاری عملیاتی می‌شود.

۲۸۳ هزار و ۹۳۴ نفر از افراد در انتظار وام فرزندآوری پشت باجه بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی، مسکن و سپه ایستاده‌اند که مدیران عامل آن را به گونه‌ای وزیر اقتصاد تعیین می‌کند. بر اساس داده‌ها، ۶۹ هزار ۵۸۷ نفر سهم بانک صادرات، ۵۴ هزار و ۹۶۰ نفر سهم بانک ملت، ۴۴ هزار و ۳۶۳ نفر سهم بانک تجارت، ۲۹ هزار و ۴۴۲ هزار نفر سهم بانک رفاه کارگران، ۲۹ هزار و ۲۴۱ نفر سهم بانک کشاورزی، ۲۵ هزار و ۱۹۴ نفر سهم بانک ملی ایران، ۲۰ هزار و ۶۲۳ نفر سهم بانک مسکن و ۱۰ هزار و ۵۲۴ نفر سهم بانک سپه است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها