کد خبر: ۵۵۶۷
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
درآمدهای نفتی روسیه با وجود کاهش صادرات ماه به ماه رو به افزایش است.
به گزارش جدید پرس:

 آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در تازه ترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت اعلام کرد: درآمد صادرات نفت روسیه در ماه ژوئن به دلیل افزایش قیمت انرژی و با وجود کاهش صدور محموله‌ها به خارج از کشور به بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

آمار آژانس حاکی از افزایش ۷۰۰ میلیون دلاری درآمد کاخ کرملین در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل است. جالب این است که رکورد تازه در شرایطی به دست آمد که صادرات روزانه نفت خام و محصولات روسیه ۲۵۰ هزار بشکه کاهش داشت و به ۷.۴ میلیون بشکه رسیده است که این میزان کمترین مقدار از اوت است.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، کاهش صادرات این کشور در ماه گذشته به دلیل نفت خام بود زیرا به بیشتر از ۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. در همین راستا جریان روزانه صدور نفت به اتحادیه اروپا به زیر ۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان از ماه نوامبر است.

در مقابل اما قیمت جهانی نفت به دلیل تقاضای قوی و عرضه محدود افزایش یافته است. میانگین قیمت برنت در ماه گذشته بیش از ۱۱۷ دلار در هر بشکه بود، در حالی که قیمت نفت اورال روسیه با ۱۰.۷ درصد افزایش نسبت به ماه می به ۸۷.۲۵ دلار در هر بشکه رسید.

طبق برآورد آژانس بین المللی انرژی، در سال ۲۰۲۱ درآمد نفت و گازدر حدود نیمی از بودجه فدرال روسیه را تشکیل می داد.

مسکو پیشتر اعلام کرده بود که انتظار دارد در سال جاری تا ۱ تریلیون روبل (بیش از ۱۷ میلیارد دلار) درآمد اضافی نفت و گاز داشته باشد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها