کد خبر: ۵۵۶۵۱
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ جزئیات ترسیم کروکی آنلاین در تصادفات و ارجاع رانندگان به بیمه و پرداخت خسارت را بیان کرد.

 سرهنگ احسان مومنی معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: رسیدگی و تسریع کار از مزایای کروکی الکترونیکی است.

سرهنگ مومنی افزود: از ۱۳ آذرماه امسال به صورت رسمی کروکی‌های الکترونیکی در پلیس راهور تهران بزرگ شروع شده است.

    پایان کروکی دستی در تصادفات | جزئیات کروکی آنلاین

نحوه حضور مامور پلیس در صحنه تصادف برای ترسیم کروکی آنلاین

وی گفت: وقتی شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرد، نزدیک‌ترین مامور به محل حادثه اعزام می‌شود و خود این سیستم منظم باعث تسریع کار و حضور به‌موقع مامورین در محل می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: وقتی در محل حادثه افسر و کارشناس پلیس راهور علت حادثه را مشخص کرد، به جای رسم کروکی در کاغذهایی که چندین سال در آن ترسیم می‌شد، این کار از طریق تبلت و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سرهنگ مومنی گفت: ترسیم کروکی با این روش خیلی زمان کمتری می‌برد. در برگه‌های کاغذی می‌بایست تمام اطلاعات مانند نام و نام خانوادگی، شماره وسیله نقلیه و... نوشته می‌شد، ولی با این تبلت‌ها، با یک کد ملی اطلاعات راننده مقصر و غیر مقصر به صورت برخط برای کارشناس ما نشان داده می‌شود.

وی بیان کرد: در این تبلت‌ها اطلاعات وسیله نقلیه نیز نمایش داده می‌شود و کافی است افسر اطلاعات وسیله نقلیه و علت تصادف را ثبت کند. معلوم است که کار ترسیم کروکی تسریع می‌شود و نیازی نیست که کاغذی در این بین رد و بدل گردد.
بیمه چطور با کروکی آنلاین خسارت را پرداخت می‌کند؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: پیامکی برای راننده غیر مقصر ارسال می‌شود و وی با همین پیامک به بیمه شخص ثالث مقصر در حادثه مراجعه می‌کند و بیمه مکلف است که با شماره کد رهگیری که راننده غیر مقصر در اختیار دارد، وارد سامانه خود شود و خدمات بیمه‌ای را به شخص غیر مقصر ارائه دهد.

وی گفت: در واقع شرکت‌های بیمه به صورت برخط با این سامانه و تبلت‌ها در ارتباط هستند و سوابق را بررسی و خسارت غیر مقصر را پرداخت می‌کنند.

سرهنگ مومنی بیان کرد: خوبی که ترسیم الکترونیکی کروکی‌ها دارند این است که از تصادفات صوری و صحنه سازی‌ها جلوگیری می‌شود. وقتی کروکی کاغذی بود برخی افراد شیاد و کلاه بردار کروکی کاغذی را دستکاری کرده و عددها و خسارت‌ها را جابه‌جا می‌کردند که در این کروکی دیگر این امکان وجود ندارد.
جلوگیری از تصادف صوری با کروکی آنلاین

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وقتی اطلاعات فرد در سیستم وارد می‌شود، به کارشناس ما اعلام می‌کند که این راننده چند بار تا به حال سابقه تصادف داشته و نمرات منفی او بررسی می‌شود و تمام سوابق فرد به افسر اعلام خواهد شد و از تصادفات صوری، جعل و کلاهبرداری جلوگیری می‌شود.
دریافت خسارت تا سقف ۳۰ میلیون تومان به کروکی نیاز ندارد

وی بیان کرد: در حال حاضر برای دریافت خسارت تا سقف ۳۰ میلیون تومان اصلا نیازی به کروکی نیست. از زمانی که کار با این تبلت‌ها شروع شده همکاران بنده روزانه ۴۰۰ کروکی ترسیم و تنظیم کرده‌اند که قبل از آن آمار ترسیم کروکی کاغذی روزانه ۲۰۰ برگ بود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها