کد خبر: ۵۵۵۶۳
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
. آنطورکه آمارها نشان می‌دهد، با وجود آنکه مدت اندکی از انتخاب خاویر میلی، رئیس‌جمهور جدید آرژانتین می‌گذرد او توانسته است موفقیت‌های چشمگیری در فضای اقتصاد بحران زده آرژانتین به‌دست آورد. مهم‌ترین دستاورد اقتصادی او کاهش کسری بودجه است که نقش بزرگی در تورم‌های سنگین در این کشور داشته است.

 کسانی که اخبار آرژانتین را دنبال می‌کنند به خوبی می‌دانند که این کشور مدت‌هاست که با بحران‌های اقتصادی مواجه است. نرخ تورم همواره در این کشور بالاست و بدهی‌های مالی سنگینی دارد. همین حالا هم نرخ تورم در این کشور بیش از ۲۵۴درصد است و رتبه نخست بیشترین میزان تورم در جهان را در اختیار دارد. بحران‌های اقتصادی فزاینده در این کشور در نهایت ۲‌ماه گذشته منجر به پیروزی فردی به نام خاویر میلی به‌عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین شد که اندیشه‌های اقتصادی متحورانه‌ای دارد. درواقع پیروزی خاویر میلی که یک اقتصاددان است، ناشی از نارضایتی گسترده مردم از تورم و فقر فزاینده در این کشور بود. حالا در تازه‌ترین رویداد و فقط کمتر از ۲‌ماه از انتخاب میلی به‌عنوان رئیس‌جمهور آمارها نشان می‌دهد، او توانسته است در همین ابتدا موفقیت‌هایی را به‌دست آورد.

ریشه این موفقیت‌ها به دیدگاه‌های اصلی خاور میلی بازمی‌گردد که معتقد است نقش دولت در اقتصاد بایدکم و کسب‌وکار به بخش خصوصی سپرده شود. دیدگاه‌های اصلی او کاهش مالیات، کاهش مقررات و آزادسازی اقتصاد است. برهمین اساس، او از صبح روز اولی که بر صندلی ریاست‌جمهوری تکیه زد، اقداماتی را برای کاهش هزینه‌های دولت، حذف یارانه‌ها و اصلاحات پولی آغاز کرد که هدف اصلی همه این اقدامات کاهش تورم و رشد تولید است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها