کد خبر: ۵۵۳۲۰
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
فرمانده انتظامی استان گیلان از آماده باش کامل پلیس در ساعات اولیه بارش سنگین برف برای خدمت‌رسانی به شهروندان خبر داد و گفت: پلیس در کنار سایر عوامل امدادی در حال بازگشایی محورها و جابجایی مسافران گرفتار در برف است.

سردار عزیزالله ملکی امروز، هفتم اسفندماه در حاشیه بازدید از محورهای استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یگان‌های انتظامی گیلان در پی وضعیت جوی نامناسب و هشدارهای هواشناسی، با بسیج تمامی امکانات و ناوگان خودرویی، به کمک و امداد مسافران و شهروندان شتافتند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه یگان‌های انتظامی گیلان از ساعات اولیه بارش برف، تمامی توان و امکانات خود را بسیج کرده‌اند، افزود: ماموران انتظامی برای کمک و انتقال مسافران و شهروندان گرفتار در برف و نیز ارائه خدمات به این عزیزان در آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: اکیپ‌های انتظامی، یگان ویژه و پلیس راه به کمک عوامل امدادی و راهداری وظیفه بازگشایی محورها و جابجایی مسافران گرفتار در برف را بر عهده گرفته‌اند.

سردار ملکی، بازگشایی برخی از معابر عمومی، امدادرسانی به خودروهای آسیب دیده، نصب زنجیرچرخ خودروهای شهروندان و اطلاع رسانی به موقع وضعیت جوی و هشدارهای انتظامی به مسافران را از دیگر اقدامات پلیس گیلان برشمرد و گفت: پلیس برای برقراری نظم، آرامش و افزایش امنیت شهروندان تمامی سعی و تلاش خود را به‌کار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به حضور پلیس راه و سایر دستگاه‌های خدماتی و امدادرسانی در سطح محورهای مواصلاتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط محور پونل - خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال انسداد فصلی دارد.

سردار ملکی افزود: وضعیت استان از نظر امنیتی آرام و مطلوب است و پلیس به همراه سایر نهادها در کنار مردم و یاری رسان آنها خواهد بود تا هیچ‌گونه مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه ترددهای بی مورد سبب کند شدن عبور و مرور و اختلال در خدمت رسانی نیروهای امدادی است، گفت: از شهروندان انتظار داریم با توجه به در پیش بودن یخبندان و لغزنده بودن معابر با هوشیاری و رعایت کامل مقررات رانندگی کرده و برای جلوگیری از حوادث احتمالی از تردد غیرضروری خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در خاتمه به مسافران توصیه کرد: از سفرهای غیر ضروری به استان اجتناب کنند و در صورت ضرورت حتما قبل از سفر، آخرین وضعیت محورها را بررسی و تجهیزات زمستانی مناسب مانند زنجیر چرخ، آذوقه، پتو و البسه گرم به همراه داشته باشند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها