کد خبر: ۵۵۲۷۲
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
مدیرکل راهداری گیلان، با اشاره به بارش ۴۰ سانتی برف در محور رشت - سراوان و بارش ۵۰ سانتی در محور سراوان - امامزاده هاشم، گفت: در محورهای مواصلاتی شهرستان رشت بارش خفیف برف ادامه دارد و ارتفاع برف به ۳۰ سانت می‌رسد.

با اشاره به بارش ۴۰ سانتی برف در محور رشت - سراوان و بارش ۵۰ سانتی در محور سراوان - امامزاده هاشم، اظهار کرد: در محور امامزاده هاشم - رودبار نیز ۴۰ سانت برف باریده است.

وی از بارش ۲۵ تا ۴۰ سانتی برف در محورهای رشت - آستانه اشرفیه، آستانه اشرفیه - لاهیجان، بازکیاگوراب - سیاهکل، سنگر - سیاهکل و سنگر - سراوان - فومن خبر داد و تصریح کرد: در محورهای رشت - انزلی، رشت - فومن و لاهیجان - لنگرود نیز بین ۱۰ تا ۱۵ سانت برف باریده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه بارش برف در محورهای اصلی و شریانی استان خفیف است، ادامه داد: در محورهای مواصلاتی شهرستان رشت نیز بارش خفیف برف ادامه دارد و ارتفاع برف به ۳۰ سانت می‌رسد.

نیک فهم حداکثر ارتفاع برف در سایر محورهای شریانی استان را پنج سانت دانست و اضافه کرد: شاهد بارش شدید برف در ۱۱ محور کوهستانی استان هستیم.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در محور سیاهکل - دیلمان به ۹۵ سانت رسیده است، عنوان کرد: در محور توتکابن - حشمت‌آباد نیز ۱۲۰ سانت برف باریده؛ ارتفاع برف در دو محور بلوردکان - خصیب دشت و زیاز - شوک به ترتیب ۱۰۰ و ۸۰ سانت است.

مدیرکل راهداری گیلان ارتفاع برف در محورهای بره سر - قوشه لانه - کلیشم، جیرنده - ویه، رودسر - لات محله، اشکورات - شویل، شوک - ملکوت، اطاقور - خرما و لنگرود - بلوردکان را بین ۱۰ تا ۵۰ سانت دانست و بیان کرد: بارش برف در دو محور فومن - ماسوله (۴۰ سانت) و شفت - امامزاده اسحاق - امامزاده ابراهیم(۸۰ سانت) هم‌اکنون خفیف است.

وی از توقف بارش در محورهای اسالم - خلخال، پونل - خلخال و ماسال - گیلوان به ترتیب با ارتفاع ۶۰، ۵۰ و ۵۰ سانت خبر داد و تاکید کرد: شاهد بارش خفیف برف و کولاک در گردنه کوهین محور رشت - قزوین هستیم و در گردنه حیران محور آستارا - اردبیل مه غلیظ داریم.

نیک فهم با اشاره به انسداد فصلی محور محدوده زندانه محور پونل - خلخال، عنوان کرد: ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان در جریان است.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه برفروبی در جلگه از عصر روز گذشته آغاز شده است، گفت: برف‌روبی در محورهای قسمت‌های جنوبی شهرستان رشت و بخش‌هایی از شهرستان رودبار و سیاهکل و آستانه اشرفیه و لنگرود و املش و رودسر در حال انجام است.

وی از بازگشایی محورهای مواصلاتی خبر داد و تاکید کرد: بعد از بازگشایی راه‌های اصلی، راه‌های فرعی و روستایی با اولویت انجام می‌شود و تا فردا بازگشایی می‌کنیم.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها