کد خبر: ۵۴۹۶۰
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
مدیر گروه تحقیقات بالینی، اپیدمیولوژی و آمار زیستی انستیتو پاستور ایران می‌گوید: در حال حاضر کودکانی برای تزریق ۲ واکسن روتاویروس و پنوموکوک تعیین شده‌اند که بتوانند «۳ دوز کامل» را دریافت کنند و واکسیناسیون‌شان ناقص نماند.

 واکسیناسیون کشوری ۲ واکسن جدید که دولت قول داده بود از بهمن‌ماه برای کودکان سراسر کشور اجباری و اجرایی می‌شود، از دیروز (۳۰ بهمن) شروع شده و البته فعلا یکی از واکسن‌ها (پنوموکوک) و آن هم از یک استان جنوبی و آن هم در یک شهر آن آغاز شده است؛ بندر خمیر در استان هرمزگان.

دی‌ماه امسال بود که وزیر بهداشت اعلام کرد واکسیناسیون کشوری پنوموکوک و روتاویروس از دهه فجر امسال برای کودکان ۲ تا ۱۲ ماهه اجرایی می‌شود. وزارت بهداشت نیز اعلام کرد؛ طبق جدول جدید واکسیناسیون کودکان که از سوی وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفته، واکسن روتاویروس در ۳ نوبت و واکسن پنوموکوک نیز در ۳ نوبت تزریق خواهند شد.

طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۳.۵ میلیون دوز واکسن پنوموکوک خریداری و وارد کشور شده و در مرحله نخست در مناطق محروم استان‌های جنوبی کشور توزیع می‌شود. پدرام پاک‌آیین این را هم گفت که این واکسن سالانه از مرگ حداقل ۱۵۰۰ کودک جلوگیری می‌کند و مانع عوارض این عفونت برای هزاران کودک دیگر می‌شود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها