کد خبر: ۵۴۸۶۳
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و با توجه به اهمیت نقش تغذیه در سلامت باروری، کارشناسان تغذیه مراکز بهداشتی، آموزش هایی را در این خصوص به زوجین جوان ارائه می دهند.

دکتر زهرا اباصلتی، با اشاره به اینکه کیفیت تغذیه در سلامت باروری نقش مهمی ایفا می کند از همین رو نکات تغذیه ای مهم به بانوان و به ویژه زوجین جوان آموزش داده می شود تا از تغذیه سالمی برخوردار شوند، خاطر نشان کرد: این امر در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت توسط کارشناسان تغذیه مراکز بهداشتی انجام می شود. 

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: حمایت از مادران پر خطر، آموزش و ارایه مشاوره تغذیه به کودکان تحت پوشش، مکمل یاری به جمعیت هدف از دیگر خدمات این حوزه است. 

وی بیان کرد: ارائه ویتامین آ به کودکان 2 تا 5 سال، قطره مولتی ویتامین و ویتامین آ+د به کودکان زیر 2 سال، مکمل قطره آهن به کودکان زیر 2 سال، مکمل قرص آهن، کپسول مولتی ویتامین و مکمل فولیک اسید به مادران باردار، مکمل پرل ویتامین د3 برای جوانان، میانسالان و سالمندان و دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه از دیگر خدمات گروه بهبود تغذیه جامعه است. 

دکتر اباصلتی با بیان اینکه پس از شناسایی مادران و کودکان دچار سو تغذیه نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بسته های تغذیه ای برای این افراد در نظر گرفته می شود، گفت: تغذیه در دوران جنینی ، بارداری و هزار روز اول تولد از اهمیت بسیار بالایی در سلامت انسان برخوردار است از همین رو کارشناسان تغذیه و مراقبین سلامت در این امر مشاوره های لازم را ارایه می دهند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها