کد خبر: ۵۴۴۸۴
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مدیر گروه طب سوزنی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طب سوزنی می تواند یک درمان مکمل ارزشمند برای بیماران مبتلا  به سرطان به کار گرفته شود.

 دکتر هدی عزیزی خاطر نشان کرد: طب سوزنی، اغلب برای کمک به مدیریت علائم و عوارض جانبی درمان سرطان، مانند درد، حالت تهوع، خستگی، اضطراب و افسردگی استفاده می شود.

وی افزود: اعتقاد بر این است که طب سوزنی به بازگرداندن تعادل به بدن و به سلامت کلی کمک می کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی می تواند در کاهش درد ناشی از سرطان، بهبود کیفیت زندگی و کاهش تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی موثر باشد،تصریح کرد: برخی مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی ممکن است به تقویت سیستم ایمنی و بهبود سطح انرژی در بیماران مبتلا به سرطان کمک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،طب سوزنی را در کنار طب نوین از عوامل تاثیرگذار در بهبود بیماریها دانست و بیان داشت: برای بیماران مبتلا به سرطان مهم است که به یک متخصص طب سوزنی واجد شرایط مراجعه کنند که تجربه کار با این دسته از بیماران را دارد و می تواند با تیم پزشکی آنها برای ارائه مراقبت ایمن و موثر همکاری کند.

مدیر گروه طب چینی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طب سوزنی باید به عنوان یک درمان مکمل در کنار درمان های مرسوم سرطان استفاده شود، نه به عنوان جایگزینی برای آنها، خاطر نشان کرد: به طور کلی، طب سوزنی می تواند ابزار ارزشمندی برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان در مدیریت علائم خود و بهبود کیفیت زندگی آنها در طول درمان باشد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها