کد خبر: ۵۴۴۵۳
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
سرمایه گذاری روی ظاهر فیزیکی از طریق درمان‌های زیبایی اغلب باعث اعتماد به نفس بیشتر افراد می‌شود؛ اما اینکه تمام حس خوب ما به خودمان وابسته به ظاهرمان و انجام عمل‌های زیبایی و ایجاد تغییر باشد نشان از نداشتن عزت نفس ماست و حتماً باید بررسی و اصلاح شود. جراحی زیبایی

در دنیایی که استانداردهای زیبایی با گذشت هر فصل تغییر می‌کند توجه بسیاری افراد هم بیشتر به مطابقت دادن خود با این گونه تغییرات جلب می‌شود. بنابراین آگاهی از روان شناسی اعتماد به نفس و زیبایی؛ چیزی است که باید بیشتر به آن توجه داشته باشیم.

گاهی درمان‌های زیبایی می‌توانند احساس توانمندی بیشتری به افراد بدهند و فرصتی برای رفع نگرانی‌ها در مورد ظاهر و تقویت اعتماد به نفس فرد در اختیار آن‌ها قرار دهند. اما حد و حدود این گونه تغییرات تا چه حد است.
توجه به تنوع و زیبایی

دکتر علیرضا زین الدینی میمند، متخصص پوست و مو، دبیر انجمن متخصصان پوست استان البرز درباره مراجعه زیاد افراد برای اقدامات جهت زیبایی بیشتر می‌گوید: انسان به واسطه ذات زیبایی جویی خود در طول تاریخ، علاوه بر تلاش برای افزایش طول عمر، به دنبال راه‌هایی برای زیباتر شدن و متنوع‌تر و متفاوت‌تر کردن زیبایی خود در قالب جسم یا پوشش خود بوده است.

بنابراین به نظر می‌رسد این روحیه با توجه به گونه‌های مختلف نژادی انسان، بسته به محل زندگی و اقلیم جغرافیایی متفاوت باشد و می‌توان گفت امری طبیعی است.
اقدامات زیبایی به طور عام در فرهنگ فعلی ایران و جهان

جدا از مساله پیرایش و آرایش مو و ناخن که توسط سالن‌های زیبایی انجام می‌شو د، موضوع مورد بحث ما، مشخصاً روش‌های جوان‌سازی پوست برای به تعویق انداختن پیری پوست و انجام اصلاحات یا تغییرات در شکل چهره و بدن است که این روزها تحت عنوان اقدامات زیبایی یا کاسمتیک تلقی می‌شوند و زیر شاخه‌های مختلفی دارند.

این اقدامات می‌توانند شامل روش‌های جراحی و غیر جراحی باشند که هر کدام از آن‌ها هم تقسیم بندی‌های متفاوتی دارند. 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها