کد خبر: ۵۴۴۵۱
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
شهردار تهران گفت: آنچه در جهان از ایران ترسیم شده غیر از تصویر واقعی است که وجود دارد. بنابراین گردشگر خارجی می‌تواند پیام‌آور بزرگی و عظمت مردم ایران شود.

 علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست تخصصی تبیین نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری که عصر امروز -سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲- در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران در محل سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی تهران، تشکیل شد، اظهار کرد: می توان نگاه کلی‌تری به مدیریت شهری و گردشگری داشت. شهرنشینی و زیرساخت ها و مردم شهرها می توانند کانون مولد و سازنده برای کشور و جهان باشند و رخ نمایی جدیدی از شهرها به نمایش بگذارند.

وی افزود: ما کشوری با تمدن کهن هستیم و تنوع و در کنار هم قرار گرفتن اقوام و ادیان، شرایط جدید و جذابیت های خاصی ایجاد کرده که برنامه ریزی برای آن را حائز اهمیت کرده است.

وی تاکید کرد: نقش انقلاب اسلامی و ایجاد تحولات در منطقه و جهان به این جذابیت ها افزوده و جنبه اثرگذاری جهانی و منطقه ای و الهام بخشی و الگو دهی انقلاب اسلامی را کسی نمی‌تواند نفی کند.

زاکانی ادامه داد: آنچه درباره مدیریت شهری باید انجام شود و هنوز محقق نشده احیای اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی است و بخش مربوط به شوراها و شهرداری ها را باید پیگیری و احیا کنیم.

وی افزود: باید از ظرفیت ها استفاده کرد اما این پیوستگی در ۴۵ سال گذشته با وجود ظرفیت های قانون اساسی، محقق نشده و به یک نگاه نو نیاز دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه وقتی موضوع گردشگری را پایه قرار می دهیم جمعیت کشور ظرفیت بی نظیری است که اسباب نشاط و آشنایی با فرهنگ ایران را سبب می شود و اقوام افق درخشان آن خواهند بود، گفت: بالغ بر ۵ میلیون نفر طی این ۱۰ ماه به کشور آمدند که حدود ۵۸ درصد رشد داشته و این مایه مباهات است.

شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه دشمنان علاقه ندارند که ظرفیت های ایران در منظر گردشگران خارجی قرار گیرد، تصریح کرد: آنچه در جهان از ایران ترسیم شده غیر از تصویر واقعی است که وجود دارد. بنابراین گردشگر خارجی می تواند پیام آور بزرگی و عظمت مردم ایران شود. لذا ایران دوستی و انقلاب دوستی و حرکت در مسیر انتقال پیام مردم ایران به سایرین نیز موضوعی با اهمیت است.

وی تصریح کرد: نقش مدیریت شهری در این ظرفیت نقش بالایی است که در پیوستگی با وزارت میراث و سایر نهادها می توان این مسأله را تشدید کرد. در تهران بهترین همکاری و پیوستگی را با نهادها داریم که نهایت سود را از این همکاری بردیم. این همکاری و استفاده از ظرفیت ها، صیانت از میراث و امکانات و هویت را سبب می شود. ضمن اینکه در کنار حوزه فرهنگ، حوزه اقتصاد نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد و تقویت اقتصاد خانوار و شهر را باعث شود.

زاکانی با بیان اینکه می توان ظرفیت شورا و شهرداری ها را در دل حکومت برای خدمت به مردم و شهر دید، یادآور شد: در توسعه موضوع گردشگری می توانیم در کنار دولت قرار بگیریم. در شهرداری تهران بحث تشکیل سازمان گردشگری را پیگیر هستیم و مسیری را دنبال می کنیم که بیشترین و بهترین خدمت را برای مردم داشته باشیم.


شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: این نشست ها می تواند امکان استفاده از تجربه ها در حوزه گردشگری را فراهم کند به طوری که به توسعه فرهنگ گردشگری کمک کنیم.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها