کد خبر: ۵۳۶۷۷
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
دبیرخانه هیأت مقررات زدایی با اشاره به اینکه تا ۱۴ بهمن‌ماه، حدود ۷۱۹۷ مجوز صنفی کاغذی به مجوز الکترونیک دارای شناسه یکتا تبدیل شده است، از دارندگان مجوزهای کاغذی خواست در اسرع وقت از طریق درگاه ملی مجوزها نسبت به تبدیل مجوزهای قدیمی خود به مجوز الکترونیک اقدام کنند.

دبیرخانه هیأت مقررات زدایی اعلام کرد: تا ۱۴ بهمن‌ماه، حدود ۷۱۹۷ مجوز صنفی کاغذی به مجوز الکترونیک دارای شناسه یکتا تبدیل شده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده پیش از این روند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا کند بود و تا هفته گذشته ۳ هزار و ۸۴۸ مجوز صنفی به شناسه یکتا تبدیل شده بود که در ابتدای هفته جاری با رشد ۸۷ درصدی مواجه شده و به ۷ هزار و ۱۹۷ مجوز رسیده است.

با حکم ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، همه مجوزهای کاغذی باید تا پایان سال ۱۴۰۲ به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند و درگاه ملی مجوزها امکان صدور غیرحضوری و رایگان شناسه یکتا برای صاحبان مجوزهای کاغذی را فراهم کرده و از دی‌ماه گذشته، عملیات تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا شروع شده است.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک در ایران ورشکست می شود! | برخی برای صدور مجوز کسب و کار دوست دارند مردم التماس کنند

مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار هشدار داد؛ این مجوزها اعتبار ندارد

سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار در گفت‌وگو با همشهری، با اشاره به الزام تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل مبنی تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا پایان ۱۴۰۲، گفت: این آخرین گام قانونی در مسیر ساماندهی مجوزهای کسب‌وکار است که باید در درگاه ملی مجوزها برداشته شود.

او افزود: این اقدام باید پیش‌ازاین انجام می‌شد اما به‌واسطه مشکلاتی که ساماندهی صدور مجوزهای کسب‌وکار و مشاغل داشتیم، به ماه‌های پایانی سال موکول شده و تا آخر سال باید انجام شود.

او با تأکید بر لزوم تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوز الکترونیک دارای شناسه یکتا، گفت: دارندگان مجوزهای کاغذی به‌راحتی می‌توانند با کد ملی، کد پستی و مجوز قدیمی خود به درگاه ملی مجوزها مراجعه کرده و با ثبت اطلاعات خود و مجوز قدیمی، آن را به مجوز الکترونیک تبدیل کنند.

سیاح تأکید کرد: از ابتدای سال آینده، خدمات دولتی به مجوزهای کاغذی ارائه نخواهد شد و دارندگان این مجوزها به‌خصوص در حوزه اصناف، بهتر است در اسرع وقت نسبت به تبدیل این مجوزها در درگاه ملی مجوزها اقدام کنند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها