همه آنها که «در بارانداز» را دیدهاند، حتما آن نمای معروف را به یاد میآورند؛ آنجا که مارلون براندوی جوان نیمخیز نشسته روی موتورسیکلتش و کلاهی لبهدار بر سر دارد. لابد آنها هم تأیید میکنند که این صحنه شخصیت آن جوان عاصی را تماما به نمایش میگذارد. فیلم را الیا کازان در سال ۱۹۵۴ساخت. انگار از همان موقع بود که موتورسیکلت به نماد جوانی و یاغیگری تبدیل شد؛ البته این فقط یک روی سکه دنیای مردانهای است که در آن سواران اسب آهنی به پیش میتازند. روی دیگر آن را باید در این روزهای پایتخت دید و موتورسوارانی را به تماشا نشست که به این وسیله نقلیه به چشم یک منبع درآمد نگاه میکنند، اما این همه ماجرا نیست.
اگر عابرپیادهای باشی که میخواهد از وسط خیابانی در مرکز شهر بگذرد، حتما باید حواست به موتورسواری باشد که از دور میرسد و از کنارت میگذرد. خیلی از موتورسوارها به غیر از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت بالا، برای اینکه کارشان راحتتر راه بیفتد، پلاک موتور را مخدوش میکنند و معتقدند با این کار میتوانند هم وارد خط ویژه شوند و هم ورود ممنوعها را بدون گیر و گرفت پلیس طی کنند.