کد خبر: ۵۳۱۴۴
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه با دادستان کل کشور گفت: سازمان محیط زیست در بعد آلودگی رودخانه ارس، گردوغبار و استفاده بی‌رویه از آب‌شیرین‌کن‌ها توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس اقداماتی را انجام داده است و از دادستانی کل کشور نیز درخواست داریم به معضلات بین‌المللی در حوزه محیط زیست ورود کند.
 

در نشست با دادستان‌های کل کشور که با حضور حجت‌الاسلام محمد موحدی آزادر - دادستان‌کل کشور- برگزار شد، اظهارکرد: خوشبختانه ارتباط بسیار تنگاتنگی بین سازمان محیط زیست و دادستانی کل کشور وجود دارد که این امر حل مسائل و مشکلات در این حوزه را تسریع بخشیده است.

وی با اشاره به آیاتی چند از کلام الله مجید، همه وظایف ما در حوزه محیط زیست را در حضور این آیه شریفه مشخص و معین دانست و ادامه داد: «ظَهَرَ ٱلفَسَادُ فِی ٱلبَرِّ وَٱلبَحرِ بِمَا کَسَبَت أَیدِی ٱلنَّاسِ لِیُذِیقَهُم بَعضَ ٱلَّذِی عَمِلُواْ لَعَلَّهُم یَرجِعُونَ» این آیه شریفه اشاره دارد که ما با دست خودمان این فساد و تخریب را در جهان ایجاد کردیم و برای اینکه خداوند به ما بچشاند که چه تخریبی در طبیعت ایجاد کردیم، بلایایی مانند بیماری‌ها و تغییرات اقلیمی را برای ما می‌فرستد و در انتها می‌فرماید: این نشانه‌ها را به شما گوشزد می‌کنیم تا شاید برگردید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: امروز مطالبه مردم درخصوص محیط زیست بسیار بالاست و مردم محیط زیست سالم را از ما طلب می‌کنند، در حالی‌که مردم در این حوزه بسیار جلوتر از ما حرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مساله محیط زیست، مساله درجه یک است، گفت: ما در دولت سیزدهم با توجه به ضرورت عمل به جهاد تبیین لازم است در مورد آمار و ارقام اقدامات صورت گرفته مردم را در جریان فعالیت‌های انجام‌یافته قرار دهیم.

سلاجقه با اشاره به اینکه در بعد ملی و بین المللی اقدامات مهمی انجام شده است، تاکید کرد: در بعد آلودگی رودخانه ارس، گردوغبار و استفاده بی‌رویه از آب‌شیرین‌کن‌ها توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس، سازمان حفاظت محیط زیست ورود کرده است و از شما تقاضا دارم که دادستانی نیز در سطح بین‌المللی به این مسائل ورود کند.

معاون رییس جمهوری تأکید کرد: ما در بدترین شرایط اقلیمی، اقتصادی و سیاسی دنیا مدیریت محیط زیست کشور را به‌عهده گرفته‌ایم و هدف غالب تحولات در دنیا جمهوری اسلامی است اما خوشبختانه گام های خوبی در کشور در حال برداشته شدن است.

سلاجقه گفت: امیدوارم نشست امروز کمک کند تا گره‌های ذهنی مدیران ما در بخش حقوقی رفع شود و تعامل دو دستگاه‌ بیشتر از قبل اتفاق بیفتد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها