کد خبر: ۵۲۸۲۷
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
با «گوگل لنز» می‌توانیم هر متنی را با کمک دوربین موبایل ترجمه کنیم، مشخصات هرکالایی را پیدا کنیم، در هر کشوری با گذشته ساختمان‌های تاریخی آشنا شویم و حتی مسائل دانشگاهی را حل کنیم.

با «گوگل لنز» می‌توانیم هر متنی را با کمک دوربین موبایل ترجمه کنیم، مشخصات هرکالایی را پیدا کنیم، در هر کشوری با گذشته ساختمان‌های تاریخی آشنا شویم و حتی مسائل دانشگاهی را حل کنیم.

گوگل غول دنیای جست‌وجوست، برای هر سوال ما چندین پاسخ دارد، اما گاهی نمی‌توانیم سرچ کنیم؛ یا امکان تایپ نداریم یا با پدیده‌ای مواجه ایم که اسمش را هم نمی‌دانیم. این‌جاست که «گوگل لنز »غوغا می‌کند؛ ابزاری بی‌نظیر برای این‌که بتوانیم راجع به هر چیزی که می‌بینیم اطلاعات زیادی داشته باشیم، حتی اگر متن یا تصویری که می‌بینیم به‌زبان دیگری باشد که هیچ چیز از آن نمی‌دانیم. گوگل لنز که ابتدا برای گوشی‌های پیکسل خود گوگل ارائه شده بود چند سالی است که در دسترس همه کاربران است و در ظاهر یک ابزار قدرتمند برای جست‌وجوی تصویری است اما وقتی با آن بیشتر آشنا می‌شویم می‌بینیم که فراتر از تصور اولیه ماست.

گوگل لنز با فناوری تشخیص چهره، وقتی دوربین را از این اپلیکیشن به‌سمت یک شیء مثل خوراکی، کتاب یا حتی حیوان و … می‌گیریم با کمک بارکد، برچسب، متن، ظاهر و هزاران ویژگی‌ دیگر و البته روال‌های ژرف آموزی که مدام ارتقا پیدا می‌کند، چیزهای زیادی درباره آن وسیله به ما می‌گوید.

به زبان ساده؛ گوگل از دریچه لنز شما دنیای اطرافتان را می‌بیند، درک می‌کند و به شما اطلاعات مفید می‌دهد. این اپلیکیشن در واقع مثل پلی بین دنیای واقعی و دنیای هوشمند وب عمل می‌کند. در ادامه مروری داریم بر کارهای جالبی که می‌توانیم با کمک گوگل انجام دهیم.

۱٫ تبدیل متن به گفتار کافی است یک متن تایپ شده یا حتی دست‌نویس و بدخط را مقابل دوربین قرار دهید (امکانات برنامه گوگل لنز در نسخه وب هم روی خود جست‌وجوگر گوگل وجود دارد و برای موبایل‌ها هم که با خود اپلیکیشن انجام می‌شود) گوگل لنز به‌راحتی متن مقابلش را به گفتار تبدیل می‌کند. البته اگر متن انگلیسی باشد خطای کمتری دارد. اما اگر متن را به فارسی بنویسید باید خوش خط یا تایپ شده باشد.


۲٫ امکان تشخیص بیماری پوستی گوگل لنز تصویر پوست را می‌گیرد و بررسی می‌کند، براساس بیگ‌دیتاهای روی فضای مجازی می‌تواند به‌شما بگوید بیماری پوستی دارید یا نه. البته در حال حاضر این امکان برای تمام نقاط دنیا فراهم نیست.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها