کد خبر: ۵۲۷۷۷
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
تحلیل‌گران دیدگاه‌های مختلفی در مورد آینده قیمت بیت کوین دارند؛ برخی در مورد رکود بازار هشدار می‌دهند و گروهی از احتمال قیمت در ماه‌های آینده می‌گویند.

تحلیلگران شرکت‌های BTCdata و گلکسی دیجیتال، در مورد تأثیری که اقدام صندوق بیت کوین گری‌اسکیل (GBTC) بر قیمت بیت کوین می‌گذارد، اختلاف نظر دارند. این صندوق ۲۵ میلیارد دلار از سهام خود را به فروش رسانده.

کریس جی تری، موسس  BTCdata، معتقد است که فروش GBTC احتمالاً باعث ثبات یا کاهش قیمت بیت کوین می‌شود. او از گری‌اسکیل به دلیل حفظ کارمزد بالای ۱.۵ درصدی خود انتقاد کرده و آن را اشتباه استراتژیک نامیده است. 

در مقابل، به اعتقاد مایک نووگراتز از شرکت گلکسی دیجیتال، سرمایه‌گذاران به سادگی می‌تواند سهام خود را به دیگر صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، مانند ETF بیت کوین اینوسکو (BTCO) که کارمزد سالانه پایین‌تری دارند (۰.۳۹ درصد) منتقل کنند. او در مورد آینده بیت کوین خوش‌بین است و پیش‌بینی می‌کند که ناراحتی‌های فعلی بازار در نهایت فروکش خواهد کرد و قیمت‌های BTC در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد.

اورلی بارتر تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در نانسن، نظر نووگراتز را تکرار می‌کند و انتظار دارد، ETF‌هایی که کارمزد پایین‌تری دارند، در کوتاه‌مدت سرمایه بیشتری جذب کنند. او همچنین معتقد است که ETF‌ها و قراردادهای آتی ابزارهای متفاوتی هستند، با این حال  ETF‌ها برای سرمایه‌گذاران خرد جذاب‌ترند.


تحلیلگران جی‌پی‌مورگان نیز معتقدند که موفقیت صندوق‌های جدید بیت کوین با توجه به کارمزدها و نقدینگی آن‌ها مشخص می‌شود. آن‌ها انتظار دارند که به دلیل کارمزدهای بالای  GBTC، خروج قابل توجهی از این صندوق رخ دهد. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند، سرمایه‌گذارانی که در سال گذشته سهام GBTC را با تخفیف در بازار ثانویه خریداری کرده‌اند، به تصفیه آن کمک کنند.


تحلیلگران معتقدنذ، اگر GBTC نتواند کارمزدهای خود را به سطح دیگر صادرکنندگان کاهش دهد، ممکن است با ارقام خروجی بزرگ‌تری به ارزش ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار روبرو شود.


در مجموع، چشم‌انداز قیمت‌های BTC همچنان نامشخص است. با این حال، بسیاری معتقدند که  ETF‌هایی که کارمزد پایین‌تری دارند، جذب سرمایه بیشتری می‌کنند و احتمال دارد که قیمت‌های BTC در ماه‌های آینده افزایش یابند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها