کد خبر: ۵۱۷۶۵
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی می‌نویسد، چین با اتخاذ اقداماتی نظیر اصلاحات نظامی و رزمایش‌ها، ذخیره کردن مواد غذایی و انتصاب فزاینده افراد نظامی و جاسوسی، «در حال آماده‌ شدن برای درگیری با ایالات متحده» است.

علی‌رغم آنچه منتقدان از گزارش‌هایی مبنی بر افزایش نشانه‌های خطر خبر می‌دهند، پنتاگون تاکید می‌کند که درگیری با چین نه قریب‌الوقوع است و نه اجتناب‌ناپذیر.

«مایک راجرز» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده جمهوری‌خواه از ایالت آلاباما می‌گوید: فرماندهان نظامی و مقامات اطلاعاتی ایالات متحده هشدار می‌دهند که نیروهای ارتش چین تا سال ۲۰۲۷ برای اقدامات نظامی آماده می‌شوند.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا ادعا می‌کند: ارتش چین در مورد حمله موفقیت‌آمیز به تایوان تردیدهایی دارد. با این حال، احتمالا خطرات وقوع یک درگیری در حال افزایش است.

روزنامه واشنگتن تایمز با استناد بر تجزیه و تحلیل منابع مربوطه و با اشاره به موضوع درگیری احتمالی چین با تایوان یا ایالات متحده می‌نویسد: درگیری با چین شاید قریب‌الوقوع نباشد اما شاخص‌ها بیانگر این مسئله هستند که نمی‌توان به طور محدود از جنگ پرهیز کرد. رزمایش‌ها و مانورهای نظامی چین در مقیاسی بالا در نزدیکی تایوان یک چراغ هشدار را روشن کرده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها