کد خبر: ۵۱۴۷۳
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
سازمان اطلاعات چین اعلام کرد یک فرد خارجی وابسته به سرویس اطلاعات مخفی انگلیس موسوم به ام آی سیکس را شناسایی کرده‌اند که تلاش کرده تا اسرار و اطلاعات این کشور را جمع آوری کند.

 وزارت امنیت چین در اکانت وی چت خود نوشت یک خارجی به نام هوآنگ، صاحب شرکت مشاوره‌ای را شناسایی کرده سازمان MI6 از سال ۲۰۱۵ با وی همکاری اطلاعاتی خود را برقرار کرده است.

به گفته سازمان امنیتی چین، ام آی سیکس چندین باز به هوآنگ دستور داد تا وارد چین شده و از هویت عمومی خود به عنوان پوششی برای جمع آوری اطلاعات لازم با هدف جاسوسی برای انگلیس استفاده کند.

مقامات امنیتی چین می‌گویند ام آی سیکس آموزش‌های اطلاعاتی حرفه‌ای را برای هوآنگ در انگلیس و سایر نقاط انجام داده و تجهیزات جاسوسی ویژه‌ای را برای ارتباط متقابل اطلاعاتی به وی داده است.

به گفته مقامات چینی، پس از بررسی دقیق، ارگان‌های امنیتی دولتی فوراً شواهدی مبنی بر دخالت هوانگ در فعالیت‌های جاسوسی کشف کردند و اقدامات اجباری جنایی علیه او انجام دادند.

چندی پیش انگلیس چین را متهم کرد با هدف دستیابی به اسرار این کشور، جاسوسان خود را در موقعیت‌های حساس در سیاست، دفاع و تجارت، چیده است.

در همین رابطه یک محقق پارلمان انگلیس جاسوسی برای چین را رد کرد.

چین بارها اتهامات انگلیس را رد کرده و این گونه ادعاها را از اساس کذب دانسته است.

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری تاکید کرد از انگلیس می‌خواهند تا از انتشار اطلاعات نادرست و تهمت ناروا علیه چین دست بردارند.

چین در سال‌های اخیر در حال سرکوب تهدیدات امنیتی تصور شده علیه خود بوده و موارد جاسوسی را مانند نمونه اخیر فاش ساخته است.

دولت پکن در همین راستا رصد فعالیت‌های شرکت‌های مشاوره‌ای و خارجی را به صورت گسترده به راه انداخته است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها