کد خبر: ۵۰۳۴۵
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
اوکراین یک پهپاد انتحاری جدید با موتور جت را به جنگ با روسیه آورد که می‌تواند قدرت تهاجمی این کشور برای هجوم به خاک روسیه را افزایش دهد.

 پهپاد جدید اوکراینی با نام یوجی‌-۲۵ اسکای‌لاین (UJ-25 Skyline) وارد خدمت شده است. این پهپاد در زرادخانه اوکراین با پیکربندی انتحاری می‌تواند به اهدافی در عمق صدها کیلومتری خاک روسیه حمله کند و البته به لطف پیشرانه جت سرعت بیشتری خواهد داشت.

 

این پهپاد علاوه بر پیکربندی انتحاری می‌تواند به عنوان طعمه‌ای برای سامانه‌های پدافندی مورد استفاده قرار گیرد.

برای اولین بار در جنگ دیده شد/ پهپاد انتحاری جدید اوکراین با موتور جت/ عکس

نخستین مورد استفاده از این پهپاد در شهر بردیانسک اوکراین که اکنون در اشغال روسیه است، مستند شده است. مشخص نیست که هدف اصلی این پهپادها چه بود اما در عکس مشخص است که انفجاری صورت نگرفته است. بردیانسک بندری در دریای آزوف است و قطعا اهداف ارزشمندی برای هدف قرار دادن در آن وجود دارد.

این پهپاد اولین بار در پس‌زمینه مصاحبه CNN با میخایلو فدوروف در مورد جنگ هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین در سپتامبر ظاهر شد. فدوروف در حال حاضر معاون نخست وزیر اوکراین در امور نوآوری، آموزش، علم و فناوری و وزیر تحول دیجیتال است.

برای اولین بار در جنگ دیده شد/ پهپاد انتحاری جدید اوکراین با موتور جت/ عکس

در این مصاحبه هیچ جزئیاتی در مورد پهپاد جدید اوکراین ارائه نشد. با این حال، طراحی آن به وضوح از پهپاد Ukrjet UJ-23 Topaz الهام گرفته شده است که در ابتدا به عنوان یک پهپاد هدف برای استفاده در تمرینات آموزشی و فعالیت های تست و ارزیابی توسعه داده شد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها