کد خبر: ۵۰۰
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با انتقاد از سیاست‌های نادرست دولت در تنظیم بازار کالاهای اساسی گفت: علیرغم افزایش هزینه‌های تولید، دولت مرتب اعلام می‌کند قیمت کالاهای اساسی نباید تغییر کند.
به گزارش جدید پرس:

 ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با انتقاد از سیاست‌های نادرست دولت در تنظیم بازار کالاهای اساسی گفت: علیرغم افزایش هزینه‌های تولید، دولت مرتب اعلام می‌کند قیمت کالاهای اساسی نباید تغییر کند درحالی‌که ما حتی تورم را در نظر نگیریم و فقط به افزایش حقوق کارگران، قیمت آب و برق و حمل و نقل توجه داشته باشیم، قاعدتاً قیمت کالاها نیز باید تغییر کند.

وی اضافه کرد: وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد، بازار به این سیاست‌های نادرست دهن‌کجی و قیمت‌ها بیش از اندازه افزایش پیدا می‌کند بنابراین تاوان تصمیمات اشتباه دولت را مردم می‌دهند و استفاده آن نیز به دلال می‌رسد.

قاسمی تصریح کرد: چرا باید قیمت اکثر محصولات کشاورزی از جمله میوه از مزرعه تا سفره ۲۰۰ درصد فاصله داشته باشد؟ این رقم به جیب چه کسی می‌رود و چرا هیچ‌وقت هیچ‌کس پاسخگوی این مسئله نیست؟

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ادامه داد: در ۹ استان کشور در حال حاضر ۲ میلیون رأس دام سبک وجود دارد که این دام‌ها در شرایط بحرانی به سر می‌برند چرا که به دلیل خشکسالی با کمبود شدید علوفه مواجه هستیم و نهاده نیز به اندازه کافی وجود ندارد. از طرفی دولت هم جلوی صادرات را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه چون این دام‌ها پروار نشده‌اند و استخوانی هستند، به اصطلاح آنها را «نیم‌گوشت» می‌گویند، گفت: در حال حاضر این دام‌ها را به زور از دامداران کیلویی ۶۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه ۹۰ درصد نهاده دام سبک از بازار آزاد تأمین می‌شود، افزود: فقط ۱۰ درصد نهاده‌های این دام‌ها را دولت تأمین می‌کند اما درباره همه چیز آن تصمیم‌گیری دولتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که توزیع نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه انجام می‌شود، گفت: همواره شاهد این هستیم که در بازارگاه نهاده به اندازه کافی وجود ندارد اما در بازار آزاد به هر اندازه که لازم باشد، نهاده وجود دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها