کد خبر: ۴۹۸۲
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
افزایش سرسام‌آور هزینه های انرژی شرکت‌های آمریکا را مجبور کرده است تا فعالیت ‌های صنعتی خود را کاهش دهند.
به گزارش جدید پرس:

 تارنمای خبرگزاری «بلومبرگ» نوشت، چالش های عملیاتی ناشی از افزایش بهای انرژی، بسیاری از مجتمع های صنعتی ایالات متحده را در معرض خطر تعطیلی قرار داده است.

افزایش 700 درصدی قیمت گاز طبیعی به نیروی محرکه ای در جنگ سرد جدید تبدیل شده است به گونه ای که کمبود سوخت در سرتاسر اقتصاد جهانی موج می زند و رکود و موج بیشتر تورم، همه کشورها را تهدید می کند.

طبق گزارش ها، دومین کارخانه بزرگ آلومینیوم این کشور که ۲۰ درصد از عرضه آلومینیوم به داخل آمریکا را به خود اختصاص می دهد، در اواخر ژوئن پس از سه برابر شدن قبض برق، ۶۰۰ کارگر خود را اخراج کرد.

 Century Aluminium اعلام کرد که قصد دارد کارخانه Hawesville خود را برای مدت یک سال تعطیل کند و حتی می خواهد بزرگترین تاسیسات از سه سایت خود در ایالات متحده را ببندد. در همین حال شرکت Alcoa بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم آمریکا نیز اعلام کرد که تولید خود را در کارخانه ای در ایندیانا به یک سوم کاهش می دهد.

یکی از مدیران صنعت فولاد هم برای شبکه خبری بلومبرگ فاش کرد که حداقل دو کارخانه فولاد این مجموعه با هدف به حداقل رساندن هزینه های انرژی برخی از فعالیت های خود را متوقف می کنند.

در ماه مه، تعدادی از کارخانه ‌ها در سراسر غرب میانه ایالات متحده به شرکت های رگولاتوری انرژی در این کشور هشدار دادند که برخی از شرکت ‌ها به دلیل هزینه‌ های ناعادلانه و غیرمنطقی برق در آستانه تعطیلی قرار دارند. این تعطیلی ها ممکن است به فراتر از ماه های فصل تابستان هم امتداد پیدا کند.

در ماه ژوئن، قیمت گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه برابر شد و قبوض خانوارها و مشاغل را به سطوح غیر قابل تصوری رساند.

علاوه بر این پیش بینی شده است که نرخ برق برای مشتریان صنعتی در تابستان امسال به بالاترین حد خود برسد.

«مایکل هریس» مدیر شرکت Unified Energy Services که برای مشتریان صنعتی سوخت خریداری می کند، اعتقاد دارد هزینه های سرسام آور برخی از کسب و کارها را مجبور کرده است که برای تامین هزینه های برق و گاز میلیون ها دلار اعتبار دریافت کنند.

هریس به بلومبرگ اظهار داشت که این شرایط می تواند برای یک شرکت ویرانگر باشد. من هیچ سناریویی نمی بینم. راهی جز افزایش انفجارگونه تولید در تاسیسات LNG ایالات متحده وجود ندارد. در این شرایط عرضه در داخل آمریکا افزایش می یابد و موجب می شود تا بهای گاز در بلندمدت کاهش یابد.

نکته نگران کننده دیگر آن است که همین شرایط در اروپا به ویژه برای شرکت های آلمانی در حال رخ دادن است و بسیاری از صنایع در این کشور نیز به دلیل افزایش شدید هزینه های انرژی دچار مشکلات زیادی شده اند و حتی برخی از آن ها از توقف فعالیت سخن می گویند.

پایان/

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها