کد خبر: ۴۹۸۰۵
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
در تاریخ ۱۸ دسامبر، وزارت دفاع سوئد، خبر از امضای توافقنامه‌ای با دانمارک برای اهدای مشترک خودروهای جنگی پیاده نظام cv۹۰ به اوکراین داد.

 CV۹۰ یک نفربر سوئدی است که توسط کمپانی BAE Systems Hägglunds طراحی و ساخته شده‌است. نام دیگر این نفربر Stridsfordon ۹۰ است که بیشتر به همان نام CV۹۰ شناخته می‌شود. تولید نفربر CV ۹۰ از سال ۱۹۹۳ آغاز شد و هم اکنون هم در حال خدمت است.

این نفربر هم یک نفربر عملیاتی است و هم یک نفربر حمل نیرو چراکه این نفربر قادر است به توپ های ۴۰ م م و ۳۰ م م تجهیز شود.

دوپینگ اوکراین با قدرتمندترین خودروی زرهی اروپایی!/ عکس

یکی دیگر از سلاح‌های اصلی این نفربر این است که به یک کالیبر ۷.۶۲ mm و موشک‌های ضد تانک و نفربر قابل تجهیز است. این نفربر علاوه بر اینکه قادر است به سلاح‌های گوناگونی تجهیز شود می‌تواند بیش از ۱۱ نفر را حمل کند.. حدود ۱۷ کشور از این نفربر نیز استفاده می‌کنند.

این نفربر به بیش از ۱۳ دستگاه مخابراتی و ارتباطی مجهز است. یکی دیگر از ویژگی‌های این نفربر سیستم ضد هوایی آن است. این نفربر با بهره‌گیری از سیستم ضد هوایی larekn می‌تواند جنگنده‌ها را تا برد ۵ کیلومتر رهگیری کند. سیستم light snow این نفربر یک وسیله دیگر شناسایی است که قادر است تا ده کیلومتر را مورد بررسی و جست و جو قرار دهد.

این نفربر در کشور های ژاپن و ایالات متحده بیشتر کاربرد برای پلیس دارد تا نیروی نظامی و البته شایان ذکر است که بیش از دو سوم نیروی نفربرهای زمینی هلند را این نفربر قدرتمند تشکیل می‌دهد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها