کد خبر: ۴۹۷۵۳
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
لی جون؛ بنیان‌گذار شیائومی با حضور در شبکه اجتماعی Weibo پیرامون رویکرد کارآفرینی خود طی مدت ۳۰ سال گذشته، چشم‌انداز آینده شیائومی، خودروهای ساخت این شرکت و موفقیت سری پرچمدار شیائومی ۱۴ صحبت کرد.

حجم فروش سری شیائومی ۱۴ به سرعت از مرز ۱ میلیون دستگاه فراتر رفت. فروش این گوشی‌ها ظرف مدت ۵ دقیقه پس از عرضه آنها بالغ بر ۶ برابر فروش سری شیائومی ۱۳ در روز نخستین روز عرضه بود. این پدیده به شکلی مثبت موجب شگفت‌زدگی مدیریت شرکت شده است.

 

آقای لی ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “شما در یک نقطه زمانی خاص پیش از عرضه شیائومی ۱۴ متوجه شدید که این سری موفق خواهد بود. در این میان برداشت من این بود که شیائومی ۱۴ در مقایسه با شیائومی ۱۳ فروش بهتری را تجربه خواهد کرد؛ اما برتری فروش در این حد و اندازه، فراتر از انتظارات من بود.”

این گوشی شیائومی رکوردها را جابه‌جا کرد!

وی در ادامه افزود: “تعداد بازخوردهای مثبت در میان کاربران پلتفرم تجارت الکترونیکی طی اولین ماه عرضه، نخستین معیار اصلی ما به‌شمار می‌رود. نرخ نظرات مثبت در این فهرست طی نخستین ماه عرضه بایستی برابر با ۹۹ درصد باشد. این موضوع بدان معناست که از هر ۱۰۰ خریدار، ۹۹ نفر آنها بایستی از محصول راضی باشند. در واقع ما طی مدت ۲ سال گذشته ۶ سری مختلف از گوشی‌های هوشمند را به بازار عرضه کرده‌ایم. ما همواره روی تبلیغات شفاهی تمرکز داریم. هنگامی‌که ۵ دسته قبلی به نرخ رضایتمندی ۹۹ درصدی دست یافتند؛ هنوز هیچ‌گونه تغییر کیفی در فروش مشاهده نشد. اما محبوبیت سری شیائومی ۱۴ رشد ناگهانی بسیار زیادی را تجربه کرده است. انتشار سیستم‌عامل HyperOS از سوی شیائومی نیز در این موفقیت تاثیرگذار بوده است.”

بر اساس اعلام موسسه BCI، کمپانی شیائومی در ماه نوامبر ۲۰۲۳ با کسب سهم ۱۸.۳ درصدی از بازار چین، لقب دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داد. تعداد دستگاه‌های فعال‌سازی شده توسط شیائومی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۴.۱ درصد افزایش یافته و به رقم ۵.۲۴۳ میلیون واحد رسیده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها