کد خبر: ۴۹۷۴۶
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
از بین تمام پروژه‌های پر زرق و برق عربستان سعودی، شاید عجیب‌ترین آنها نئوم باشد. پادشاهی قصد دارد بیش از نیم تریلیون دلار برای تبدیل بیابان به ۱۰ منطقه آینده نگر از جمله یک شهر بندری شناور و یک مرکز قایق‌رانی هزینه کند.

معروف‌ترین آنها The Line است. شهری به وسعت ۰.۱۲ مایل و طول ۱۰۵ مایل با نمای آینه‌ای. عربستان سعودی امیدوار است که نئوم با تنها پنج دقیقه پیاده روی به خانه ۹ میلیون نفر در یک "باغ شهر عمودی" با وسایل ضروری روزانه تبدیل شود.

 

این سازمان می‌گوید قطار سریع السیر شهروندان را در ۲۰ دقیقه از این سر به سر دیگر می‌رساند. این کشور قصد دارد هیچ جاده، ترافیک یا آلودگی نداشته باشد و همه چیز از انرژی‌های تجدید پذیر تامین شود و هدف آن جمع آوری داده‌های بسیار بیشتری در مورد ساکنان و خدمات نسبت به سایر شهرهای به اصطلاح هوشمند است.

تاکسی‌های پرنده بر فراز شهر بن‌سلمان به پرواز در می‌آیند!

نئوم تمرکز زیادی در حمل و نقل هوایی دارد. این کشور قصد دارد چهار فرودگاه برای اتصال بین المللی داشته باشد. در حال حاضر، پروازهای مستقیم از فرودگاه نئوم به مقصد بین المللی دبی و هیترو لندن وجود دارد.

بوم سوپرسونیک، یک استارت آپ آمریکایی در حال طراحی یک هواپیمای مسافربری است که می‌تواند در عرض ۳ ساعت و نیم از اقیانوس اطلس عبور کند و فقط از سوخت هوانوردی پایدار استفاده کند.

از سال ۲۰۲۱، نئوم روی یک سرمایه گذاری مشترک با Volocopter، یک شرکت آلمانی طراحی هواپیماهای الکتریکی عمودی برخاست و فرود، که بیشتر به عنوان eVTOL یا تاکسی پرنده شناخته می‌شود، کار کرده‌است. انرژی آنها از باتری‌ها تامین می‌شود و هیچ کربنی منتشر نمی‌کنند.

نئوم که ۱۵ فروند از هواپیماهای خود را سفارش داده‌است، در نوامبر ۲۰۲۲، ۱۷۵ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری E Volocopter سرمایه گذاری کرد. بورجا بلوند، مدیرعامل جوینت ونچر Neom-Volocopter، ماه گذشته طی ارائه‌ای در نمایشگاه هوایی دبی که Business Insider در آن حضور داشت، جاه‌طلبی‌های خود را توضیح داد.

طرح این است که نئوم سه نوع از eVTOL های Volocopter را راه اندازی کند: VoloCity، VoloRegion و VoloDrone. نئوم قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ ناوگانی داشته باشد، اگرچه مشخص نیست که چه تعداد هواپیما در اختیار خواهد داشت.

منبع: businessinsider

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها