کد خبر: ۴۹۷۰۰
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
فوسا تاتسومی، اهل کاشیوارا از استان اوزاکا،‌ که در خانه سالمندان زندگی می‌کرد و دومین زن مسن دنیا بود، پس از خوردن غذای محبوبش، فوت کرد.

فوسا تاتسومی، ۲۵ آوریل ۱۹۰۷متولد شده و مسن‌ترین فرد ژاپنی بود. او در تمام مدت زندگی‌اش به بیماری خاص و دردسرسازی مبتلا نشده بود. فقط یکبار در دهه ۷۰ سالگی‌اش، از جایی سقوط کرد و استخوان رانش شکست.

بنابه گفته رسانه‌های محلی، فوسا و همسرش که کشاورز بودند، سه فرزند داشتند و برای امرار معاش ساعت‌های طولانی روی زمین‌های کشاورزی کار می‌کردند.

دومین زن مسن دنیا در ۱۱۶سالگی فوت کرد/ عکس

اعضای خانواده او معتقدند، عمر طولانی «تاتسومی» به‌دلیل یک عمر فعالیت‌های فیزیکی سخت بوده است. او دهه‌ها، سبدهای میوه‌های چیده شده در مزرعه، مانند هلو و انگور، را با خود حمل می‌کرده است.

تاتسومی، ۱۱۶ ساله، پس از «کین تاناکا» ۱۱۹ ساله که سال گذشته فوت کرد، دومین فرد مسن ژاپن بود.

بزرگترین پسرش که ۷۶ ساله است می‌گوید، مادرش زندگی خوب و سالمی داشت که توانست تا ۱۱۶‌سالگی عمر کند.

دومین زن مسن دنیا در ۱۱۶سالگی فوت کرد/ عکس

فوسا تاتسومی همیشه کارهایش را خودش انجام می‌داد و تا ۱۰۶ سالگی در خانه خودش زندگی مستقلی داشت. او روزی سه وعده غذای سالم و ترکیبی از سبزیجات، ماهی و مقدار خیلی کمی گوشت قرمز می‌خورد.

بنابه گفته پرستار او در خانه سالمندان، او روزی یک لیتر آب می‌خورد و تا ۱۱۰ سالگی‌اش همیشه آرایش می‌کرد و با لباسی مرتب در محوطه خانه سالمندان می‌گشت و با پرسنل گفتگو می‌کرد.

او چند روز قبل، ۱۲ دسامبر، پس از خوردن غذای محبوبش (خمیر لوبیای ژله‌ای)، فوت کرد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها