کد خبر: ۴۹۵۳۰
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
گفته می‌شود که به‌روزرسانی امنیتی جدید سیستم‌عامل آی‌اواس‌، کاربران آیفون را از حملات هکری فلیپر زیرو نجات داده است.

به گزارش ZDNET، اپل با انتشار نسخه‌ی iOS 17.2، آسیب‌پذیری امنیتی‌ای را که به دستگاه Flipper Zero اجازه‌ی قفل کردن گوشی آیفون را می‌داد، رفع کرده است.

Flipper Zero دستگاهی شبیه به کنسول بازی دستی کوچکی است که می‌تواند با دستگاه‌های الکترونیکی اطرافش تعامل برقرار کند. این دستگاه می‌تواند کدهای مربوط به RFID و NFC، کلیدهای دسترسی دیجیتال، ریموت‌ها و موارد دیگر را تشخیص دهد و آن‌ها را کپی کند. علاوه‌براین، فلیپر زیرو می‌تواند از طریق ارسال سیگنال‌های اسپم، موجب کرش‌ کردن آیفون شود.

دستگاه فلیپر زیرو در حال اجرای BLE Spam و پشت آن گوشی آیفون مشخص است

فلیپر زیرو در حال اجرای BLE Spam

Flipper Zero به‌کمک نرم‌افزار Xtreme توانسته بود از اپلیکیشن BLE Spam استفاده کند تا تعداد زیادی پاپ‌آپ کیبورد Apple TV را روی آیفون نمایش دهد که باعث هنگ کردن دستگاه می‌شد. همان‌طور که ZDNET اشاره کرده است، فلیپر زیرو می‌تواند حمله‌ی منع سرویس (DoS) را روی تمام آیفون‌ها در شعاع حدود ۱۰ متری انجام دهد.

ری‌استارت کردن گوشی، مشکل را حل می‌کرد، اما همچنان آزاردهنده بود. گفته می‌شود آیفونی که به‌روزرسانی iOS 17.2 را دریافت کرده بود، توسط نرم‌افزار Xtreme دچار مشکل کرش شدن نشد. پاپ‌آپ‌ها هنوز ظاهر می‌شوند، اما نمی‌توانند باعث از کار افتادن گوشی شوند.

به‌روزرسانی iOS 17.2 هفته‌ی گذشته منتشر شد و شامل اپلیکیشن Journal و ویژگی‌های جدید دیگری برای اپلیکیشن‌های Messages و Apple Music و Weather و دیگر برنامه‌ها است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها