کد خبر: ۴۹۲۵۲
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزانی که موافقت کرده‌اند از کشاورزی کشت قراردادی استفاده کنند مزایایی دارند از جمله اینکه ۲۰ درصد قیمت بیمه محصولات کشاورزی آن‌ها با تخفیف برایشان صادر می‌شود. 

فرهاد شریفی، اظهار کرد: کشت قراردادی با دستور وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان در محصولات گندم دیم و آبی، جو دیم، کلزا، گل رنگ دیم و آبی و کاملینا دیم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کمک‌ها به سه بخش تقسیم می‌شود نخست اینکه کشاورزان می‌توانند با گوشی اندرویدی که سیمکارت آن به نام خودشان است برنامه‌های مربوط به کشاورزی قراردادی را از سایت اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی یا تعاون روستایی برای محصولات کشاورزی دانلود کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: کشاورزانی که می‌خواهند برای جو دیم، کشت قراردادی ثبت نام کنند برنامه کشت قرادادی را از طریق شرکت پشتیبانی امور دام باید انجام دهند و اپلیکیشن را بر روی گوشی اندروید خود نصب کنند.

وی گفت: کشاورزان باید قبل از نصب برنامه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها مراجعه کنند و قرارداد کشت خود را با مرکز خدمات ببندند و بعد از قرارداد اپلیکیشن را نصب و با کد ملی خود وارد اپلیکیشن شوند.

این مقام مسئول عنوان کرد: این برنامه با برنامه‌های سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی لینک است یعنی زمانی که با کدملی خود وارد این اپلیکیشن می‌شوند میزان هکتار گندم دیم، گندم آبی، کلزا، گل رنگ و کاملینا مشخص می‌شود.

وی ابراز کرد: کشاورزانی که موافقت کرده‌اند از کشاورزی کشت قراردادی استفاده کنند مزایایی دارند از جمله اینکه ۲۰ درصد قیمت بیمه محصولات کشاورزی آن‌ها با تخفیف برایشان صادر می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت ۸۰ درصد مابقی بیمه هم سر خرمن با آن‌ها حساب می‌شود یعنی زمانی که محصولشان را تحویل داده‌اند پول بیمه کسر می‌شود و برابر با هر تُن محصولی که تحویل دولت می‌دهند ۱۵۰ هزار تومان دولت به عنوان کمک هزینه حمل به آن‌ها پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جهاد کشاورزی یک سری سطوح داریم یعنی تا پنج هزار هکتار کلزار، هزار هکتار کاملینا، هزار و ۴۰۰ هکتار گل رنگ دیم و آبی، ۱۷۰ هزار هکتار جو دیم، ۹۶ تا ۹۸ هزار هکتار گندم آبی و ۲۹۵ هزار هکتار گندم دیم را شامل می‌شود و محدودیتی نداریم و تمام کشاورزان می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها