کد خبر: ۴۸۸۵۸
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
واشنگتن‌پست گزارش کرد، اوکراینی‌ها تمایلی برای مبارزه با دولت فاسد زلنسکی ندارند و برای شرکت نکردن در سربازی اجباری با رشوه، جعل سند و کارهای خطرناک به کشورهای همسایه می‌گریزند.

همزمان با ورود نیروهای روسیه به اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دستور داد تا مرزها به روی مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله بسته شود و آنها حق خروج از کشور را ندارند و سراسر مرز اوکراین برای متوقف کردن خروج آنها نگهبان‌ها مستقر شدند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اکنون اما یکی از مشاوران سابق زلنسکی مدعی شده که اوکراین ۳۰۰ هزار سرباز از دست داده و سربازان بیشتر هم برای خدمت کم هستند.

رهبر یک تیم تهاجمی در تیپ شصت و هشت اوکراین به واشنگتن پست گفت: اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم ما به سربازان بیشتری نیاز داریم. داریم پرسنل نظامی متخصص خود را از دست می‌دهیم.

کی‌یف بارها سربازی اجباری را برای مردان تمدید کرده و به مردان پیرتر و آنهایی که قبلا برای نبرد نامناسب بودند هم دستور داده تا به خدمت بروند، همچنین گزارش شده که به زودی نوجوانان اوکراینی هم باید به خدمت نظام دربیایند.

مقام‌های کی‌یف همچنین قانون استثنای مردان زیر ۲۸ سال را که دارای سوابق و تجربیات نظامی نیستند، لغو کرده‌اند اما بسیاری از غیرنظامیان در این طبقه بندی به واشنگتن پست گفته‌اند که تمایلی برای خدمت نظام ندارند.

یک مرد ۲۰ ساله گفته که تمایلی برای به خطر انداختن جانش ندارد و بسیاری از دوستانش در بخش‌های مختلف ارتش اوکراین داستان‌هایی را درباره ناکافی بودن آموزش‌ها و فساد گسترده مانند پرداخت رشوه به افسران برای گرفتن مرخصی و فرار از اوکراین تعریف کرده‌اند.

شبکه خبری بی.بی.سی نیز اخیرا گزارش کرده بود، ۶۵۰ هزار مرد مسن که دیگر توانایی حضور در خدمت را ندارند با بیان اینکه شرایط جنگی یک چرخ گوشت است، اوکراین را ترک کرده‌اند و صدها هزار نفر نیز در داخل کشور از خدمت سربازی فراری هستند.

واشنگتن پست همچنین گزارش کرد، آنهایی که با خودرو از کشور می‌گریزند، به نگهبانان مرزی پول می‌دهند. یکسری‌ها از جنگل و رودخانه عبور می‌کنند تا به مرز رومانی برسند و از اوکراین فرار کنند.

یکسری از راه‌بلدها اغلب به افرادی که می‌خواهند از کشور فرار کنند پیشنهاد می‌دهند که برای عبور از مسیرهای امن مبلغ ۱۲۰۰ دلار یا بیشتر بپردازند، در حالیکه نرخ رشوه به یک نگهبان در مرز مولداوی ۳۰۰ دلار است. آنهایی هم که در اوکراین می‌مانند اغلب به مقام‌های ارتش رشوه می‌دهند تا به آنها برگه‌هایی بدهند که آنها را از خدمت معاف می‌کند.

یکی از سرباز فراری‌های اوکراین با بیان اینکه مردم عادی در اوکراین می‌جنگند و می‌میرند درحالیکه اعضای پارلمان یا دیگر اعضای برجسته دولت در قایق‌های تفریحی خود به سر می‌برند، گفت: حتی اگر یک پایتان را از دست بدهید آنها باز هم به شما می‌گویند که اپراتور پهپاد باشید.

کمبود نیروی انسانی، توانمندی اوکراین را برای بازپس گیری اراضی تحت کنترل روسیه با مشکلاتی روبرو کرده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها