کد خبر: ۴۷۸۶۹
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
افعی گودال سبز در اطراف یک لوله فاضلاب، سه زنبور روی یک تکه چمن و یک مارمولک در حال بالا رفتن از درخت در پس زمینه شهری شلوغ هستند. همه آنها بخشی از مجموعه گسترده لارنس هیلتون عکاس حیات وحش هنگ کنگ-بریتانیا هستند.

 علی‌رغم اینکه هنگ کنگ یکی از پرجمعیت ترین نقاط جهان است، اما خانه‌ای متنوع برای بیش از ۱۰۰۰ گونه جانوری است و یک سوم از کل گونه‌های پرندگان در چین را در خود جای داده‌است. بسیاری از این موجودات فقط در شب پدیدار می‌شوند، اما این مانع هیلتون ۳۰ ساله نمی‌شود که آنها را جستجو کند.

هیلتون که چندین بار در هفته به سافاری‌های شبانه می‌پردازد، می‌گوید ماموریت او ترویج حفاظت از محیط زیست از طریق رویکرد هنری خود در عکاسی از طبیعت است.

او گفت: «امیدوارم مردم عکس‌های من را فرصتی برای درک این موضوع بدانند که طبیعت آن‌قدر که ما تصور می‌کنیم ترسناک نیست.» «کلید این است که نشان دهیم حیوانات حق زندگی در اینجا را دارند. فقط به این دلیل که از آنها می ترسیم نباید حق حیات را از آن‌ها بگیریم.»

خزندگان و دوزیستان و به ویژه مارها از جمله حیوانات مورد علاقه هیلتون هستند. با وجود اینکه مارها شکارچیان مهم و از شاخص‌های زیست محیطی هستند، او می گوید که بسیاری از مارها با آزار و اذیت روبرو هستند.

برای هیلتون، یافتن حیات وحش ساده ترین کار است، اما عکاسی از آنها صبر زیادی می خواهد. او می‌گوید: «شما با موضوعی کار می‌کنید که نمی‌خواهد مزاحم داشته باشد، بنابراین مهم است که تا جایی که می‌توانیم به حیات وحش احترام بگذاریم. بهترین کاری که می‌توانیم در صورت مستندسازی انجام دهیم این است که آنچه را که باید بگیریم و رها می‌کنیم.»

هیلتون زمانی که اولین دوربین خود را در سن ۱۷ سالگی گرفت، عکاسی از حیات وحش را شروع کرد و از «پرنده عجیب و غریبی که روی شاخه می‌رقصید و کفشدوزک بامزه ای که در آنجا روی شاخه‌ای بود» عکاسی کرد.

از نظر حیات وحش شبانه، به غیر از "حشرات تشنه به خون" و برخی سگ های وحشی، هنگ کنگ برای کاوش در تاریکی نسبتاً امن است. اما علیرغم اینکه خانه صدها گونه است، از دست دادن تنوع زیستی نیز در هنگ کنگ یک مشکل است.

نمونه‌ای از عکس‌های هیلتون در ادامه آورده شده‌است:

موجودات عجیبی که شب‌ها در هنگ‌کنگ پرسه می‌زنند!/ عکس

موجودات عجیبی که شب‌ها در هنگ‌کنگ پرسه می‌زنند!/ عکس

موجودات عجیبی که شب‌ها در هنگ‌کنگ پرسه می‌زنند!/ عکس

موجودات عجیبی که شب‌ها در هنگ‌کنگ پرسه می‌زنند!/ عکس

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها