کد خبر: ۴۷۷۹۶
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع مطلع از وجود اختلاف‌نظرهای شدید در کاخ سفید بر سر ادامه جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.

 روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا به نقل از مقام‌های کاخ سفید گزارش کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا درگیر اختلاف‌نظرهای داخلی شدید به دلیل ناتوانی مقام‌های این دولت در رسیدن به اتفاق‌نظر بر سر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس شده است.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد، اوایل ماه نوامبر، حدود ۲۰ تن از کارمندان کاخ سفید برای برگزاری نشستی با مشاوران ارشد جو بایدن با هدف بحث درباره برنامه‌های فعلی دولت او برای کاستن از تلفات غیرنظامیان در نوار غزه درخواست دادند.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، یکی از این مقام‌ها در اظهارنظر در مورد نشستی که آنها با «جف زاینتس»، رئیس دفتر کاخ سفید، «آنیتا دان» مشاور ارشد کاخ سفید و «جان فاینر»، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزار کردند، گفت این مقام‌ها به‌رغم شنیدن نقطه نظرات این کارمندان کاخ سفید، به تکرار نکته‌های آشنای قبلی درباره رژیم صهیونیستی پرداختند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا همچنان باید مراقب باشد که از عملیات‌های تل‌آویو به صورت علنی انتقاد نکند و در حالی که مقام‌های آمریکایی به اسرائیل فشار وارد می‌کند تا تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند، بایدن و مشاورانش از راه‌حل دو دولتی برای این جنگ جاری حمایت کردند.

واشنگتن‌پست خاطر نشان کرد، این نشست که پیش از این در رسانه‌ها گزارش نشده، مشخص کرد که مدیریت بایدن نسبت به آنچه که احتمالا بزرگترین بحران سیاست خارجی ریاست جمهوری اوست، به ایجاد اختلاف در کاخ سفیدی که به خودش به خاطر داشتن فعالیت منضبط و متحد افتخار می‌کرد، منجر شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی ادعا کرد، واشنگتن یک «پیام بسیار واضح» را برای رژیم صهیونیستی فرستاده مبنی بر اینکه خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری غیر قابل قبول است و مسئولان این خشونت‌ها باید پاسخگو شوند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور در اواخر ماه اکتبر در یک جلسه استماع در کنگره گفتند، از نزدیک در حال رصد خشونت شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری هستند و در مذاکرات با همکارانشان در تل‌آویو این مساله را مطرح کرده‌اند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها