کد خبر: ۴۷۷۲۹
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
ماه کامل نوامبر که به «beaver moon» معروف است، از یکشنبه در آسمان شب درخشان خواهد بود و منظره‌ای خیره کننده را به نمایش می‌گذارد.

ماه در ساعات اولیه روز دوشنبه یعنی حدود ساعت 4:16 بامداد به وقت شرقی به کامل‌ترین حد خود خواهد رسید. دکتر نوح پترو، رئیس زمین شناسی سیاره‌ای، ژئوفیزیک و ژئوشیمی ناسا گفت:«ماه کامل آینده «beaver moon» شبیه ماه کامل آشنا خواهد بود، اما ویژگی های خاص همیشه از یک ماه به ماه دیگر کمی متفاوت است.

او گفت که به دلیل لیبراسیون، حرکت خفیف ماه که زاویه دید تماشاگران آسمان را به سمتی که رو به زمین است تغییر می‌دهد، ماه‌های کامل ماه به ماه متفاوت هستند، او گفت که شرایط آب و هوایی محلی اجازه می‌دهد، افرادی که در شمال یا جنوب خط استوا هستند، بتوانند ماه بیش را از حد ببینند، با این که گوی آسمانی برای چشم انسان برای حدود یک روز قبل و بعد از فاز کامل آن کامل به نظر می‌رسد.

چرا نباید تماشای «ماه» امشب را از دست داد؟/عکس

برای نگرش بهینه به ماه، پترو پیشنهاد می‌کند فضایی با دید واضح از آسمان پیدا کنید، دور از درختان، ساختمان‌ها و نورهای روشن. به گفته او در حالی که هیچ تجهیزاتی برای رصد ماه مورد نیاز نیست، یک جفت دوربین دوچشمی یا تلسکوپ می‌تواند به افزایش جزئیات کمک کند. پترو گفت:«وقتی مردم به ماه نگاه می‌کنند، امیدوارم ابتدا متوجه شوند که این همان ماه است که پدربزرگ و مادربزرگ، پدربزرگ و مادربزرگشان و غیره دیده‌اند. برای هزاران سال، انسان‌ها به ماه نگاه کرده‌اند و در تمام تاریخ بشریت مشابه به نظر می‌رسد.»

پترو همچنین به دو عملیات فضایی فعلی ناسا در مورد ماه اشاره کرد. مدارگرد شناسایی ماه ناسا که بیش از 14 سال است به دور ماه می‌چرخد، در حال ایجاد یک نقشه سه بعدی از سطح آن است. هدف ماموریت آرتمیس II پرتاب اواخر سال 2024 برای فرستادن چهار فضانورد به سفر به دور ماه و بازگشت استجالب است بدانید، اولین تلاش برای پرواز انسان به نزدیکترین همسایه زمین از سال 1972 بوده است.

بیشتر در مورد «beaver moon» بدانید!

اعتقاد بر این است که نام «beaver moon» نشانه‌ای از ظاهر این ماه کامل است، این کلمه به معنی اسب آبی است و نشان دهنده زمانی است که حیوان سخت کوش در انتظار زمستان در اقامتگاه خود بازنشسته می‌شود و زمانی که تجارت خز در آمریکای شمالی از سال‌های 1500 تا 1800 رونق گرفت، بر اساس سالنامه The Old Farmers، نوامبر نیز به دلیل پوشش ضخیم‌تر حیوان در این زمان از سال، فصل به دام انداختن اسب آبی بود.

 

ماه کامل نوامبر توسط Tlingit به عنوان ماه حفاری نیز یاد می شود، زیرا زمانی است که حیوانات شروع به آماده شدن برای زمستان می‌کنند. کری این رویداد قمری را ماه یخبندان نامیده است، و افرادی از آن به عنوان ماه یخبندان یاد کرده‌اند، زیرا سرمای زمستان نزدیک است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها