کد خبر: ۴۷۶۵۵
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: مصرف گاز در بخش غیرصنعتی استان کرمانشاه نسبت به یک ماه گذشته ١٣۶ درصد افزایش داشته است.

ناصر حسینی در گفتگو کرمانشاه، اظهار کرد: مصرف گاز استان کرمانشاه (بخش غیرصنعتی) در چهارم آذر ماه نسبت به چهارم آبان ماه (یک ماه گذشته) بیش از ١٣۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این افزایش مصرف ناشی از موج سرمای جدیدی است که هم اکنون در استان کرمانشاه مستقر شده و نسبت به سال گذشته با وجود افزایش سه الی چهار درصدی مشترکین، ٢۵ الی ٣٠ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: این روند افزایش مصرف بین مشترکین سبب می‌شود محدودیتی در گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع ایجاد کنیم که منجر به آلودگی هوا می‌شود.

وی گفت: از مردم تقاضا داریم با توجه به اینکه هزینه‌های گازبها نیز نسبت به سال گذشته که مشمول تخفیفات ٧٠ درصدی بود، افزایش داشته است، برای تأمین گاز مورد نیاز صنایع و هوای سالم، الگوی مصرف را رعایت کنند.

حسینی با بیان اینکه هنوز به موج سرمای زیادی نرسیدیم، خاطرنشان کرد: با این وجود مصرف گاز افزایش چشمگیری داشته و چهارم آبان ماه مصرف گاز بخش غیرصنعتی استان حدود پنج میلیون متر مکعب بوده در حالی که مصرف همین بخش روز گذشته (چهارم آبان ماه) به حدود ١٢ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: مصرف گاز در مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ٩ میلیون متر مکعب بوده است و همگی نشان از عدم رعایت الگوی مصرف است.

این مقام مسئول افزود: از روزهای گذشته ناگزیر شدیم محدودیتی برای کارخانه‌های سیمان و نیروگاه‌ها ایجاد کنیم تا گاز مورد نیاز بخش خانگی را تأمین کنیم.

به گفته حسینی کاهش مصرف گاز از سوی مشترکین سبب رایگان شدن گازبها برای خانوارها و پرداخت پاداش نقدی به آن‌ها می‌شود لذا کاهش مصرف بین ١٠ الی ٣۵ درصد برابر هر متر مکعب پاداش نقدی می‌شود.

وی ابراز کرد: از ابتدای فصل سرما علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های ایمنی از مشترکین تقاضا داریم با بستن کانال کولر و درزگیری صحیح درب و پنجره، مصرف گاز را کاهش دهند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها