کد خبر: ۴۷۱۷۶
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
BYD خودروساز چینی تحت حمایت برکشایر هاتاوی، از جدیدترین خودروی الکتریکی خود به نام Sea Lion ۰۷ رونمایی کرد که انتظار می‌رود در بزرگترین بازار خودروی جهان با تسلا مدل Y مقابله کند.

BYD در نمایشگاه خودروی گوانگژو، شاسی بلند Sea Lion ۰۷ را با قیمتی بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۲۶۰,۰۰۰ RMB معادل با ۲۷,۸۷۹ تا ۳۶,۳۱۹ دلار به نمایش گذاشت. در حالی که BYD در سال گذشته به بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی جهان تبدیل شد، این خودروساز و تسلا همچنان رهبران بازار خودروی چین هستند و Sea Lion ۰۷ اولین سهم BYD در بخش بزرگ‌تر SUV است.

BYD از خودرو جدیدش برای رقابت با تسلا رونمایی کرد/ عکس

از زمان عرضه آن، تحلیلگران به سرعت متوجه چالش احتمالی Sea Lion ۰۷ برای رقابت در بخش SUV الکتریکی، تسلا مدل Y شده‌اند. مدیر اجرایی سرویس خودروی شانگهای مینگلیانگ در مورد این موضوع گفت:« زمانی که BYD وسایل نقلیه ای شبیه به مدل ۳ و مدل Y تسلا بسازد، رقابت ایجاد خواهد شد.» این یک چالش جدی برای تسلا خواهد بود زیرا BYD اکنون از مزیت قیمت نسبت به رقیب آمریکایی خود برخوردار است.

BYD از خودرو جدیدش برای رقابت با تسلا رونمایی کرد/ عکس

قیمت تسلا مدل Y از ۲۶۶,۴۰۰ یوان معادل با ~ ۳۷,۱۶۷ دلار شروع می‌شود، برخی از تحلیلگران اشاره می‌کنند که BYD مزیت هزینه تولید را نسبت به تاسیسات تولید خودروساز آمریکایی در شانگهای، چین دارد. به گفته بانک سرمایه گذاری UBS، کارخانه‌های BYD می‌توانند Seal EV را با هزینه‌ای ۱۵ درصد کمتر از تسلا که می‌تواند مدل ۳ را در کارخانه Gigafactory شانگهای بسازد، تولید کند.

BYD از خودرو جدیدش برای رقابت با تسلا رونمایی کرد/ عکس

 

Sea Lion ۰۷ همچنین دارای سیستم کنترل بدنه DiSus BYD است که انتظار می‌رود به جلوگیری از واژگونی خودرو در سرعت‌های بالا در پیچ‌ها کمک کند. بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA)، تسلا در ماه اکتبر، ۷۲۱۱۵ دستگاه خودروی ساخت گیگا شانگهای، شامل ۴۳،۴۸۹ صادرات و ۲۸،۶۲۶ تحویل داخلی، تحویل داد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها