کد خبر: ۴۶۷۳۸
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
هایپر در ابتدا یک تحت سری محصولات گک Aion بود. اولین مدل آن سدان هایپر GT بود که در جولای امسال عرضه شد. اخیرا هایپر به یک برند مستقل تبدیل شده که هدف آن مخاطبان رده بالا است.

امروز سومین مدل از برند هایپر، یعنی HT SUV کوپه وارد بازار چین شده است. مدل دوم این برند، ابرخودروی هایپر SSR بود که قیمت اولیه ۱۷۶۴۰۰ دلاری داشت.

شاسی بلند لوکس چینی کپی همزمان از پورشه و تسلا است/ عکس

هایپر HT یک SUV کوپه سایز متوسط ‌با پلتفرم الکتریکی نسل سوم AEP۳.۰ است. مزایای اصلی آن، گزینه‌های قوای محرکه انعطاف پذیر، مرکز ثقل پایین و ساختار بدنه ارتقا یافته است. ظاهر هایپر HT از زبان طراحی این برند پیروی می‌کند. طراحی نمای جلویی آن به شدت یادآور خودروهایی مانند پورشه کاین و ماکان است.

شاسی بلند لوکس چینی کپی همزمان از پورشه و تسلا است/ عکس

ویژگی اصلی هایپر HT، درهای غقب مرغابی مانند است که تنها در دو تریم موجود می‌باشد. این ویژگی جذاب برای اولین بار توسط تسلا در مدل X اجرا شد.

 

شاسی بلند لوکس چینی کپی همزمان از پورشه و تسلا است/ عکس

در داخل هایپر HT یک فرمان سه پره بیضی شکل قرار دارد. پشت فرمان، می‌توانیم یک شیفتر دنده و همچنین صفحه نمایش کیلومترشمار دیجیتالی را ببینیم. کنسول مرکزی Hyper HT دارای یک صفحه نمایش شناور ۱۴.۶ اینچی است که از سیستم عامل GAC ADiGO ۵.۰ پشتیبانی می‌کند. روی کنسول مرکزی آن دو پد شارژ بی سیم ۵۰ واتی و یک محفظه مخفی دیده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های هایپر HT داشتن ۲۲ بلندگوی Dolby Atmos است که به صورت استاندارد در دسترس خواهد بود.

شاسی بلند لوکس چینی کپی همزمان از پورشه و تسلا است/ عکس

هر نسخه Hyper HT به جز بالاترین تریم، می‌تواند به بسته آپشنال «لوکس» با قیمت ۱۶۵۵ دلاری مجهز شود. این پکیج شامل چرم ناپا، ماساژ ۱۰ نقطه‌ای برای ردیف اول صندلی‌ها و گرمکن صندلی‌های عقب است. شایان ذکر است هایپر HT علاوه‌بر داشتن باتری ۷۰ کیلووات ساعتی، از فناوری تعویض باتری پشتیبانی می‌کند.

این شاسی بلند کوپه، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ کیلومتر برد پس از هربار شارژ ارائه می‌دهد. قیمت اولیه آن در بازار چین معادل ۲۹۵۲۰ دلار اعلام شده است. یکی از رقبای اصلی هایپر HT، تسلا مدل Y خواهد بود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها