کد خبر: ۴۶۷۱۸
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
روزنامه رای الیوم امروز از اهداف پنهان رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه علاوه بر اهداف آشکار این یورش زمینی، پرده برداشت.

 روزنامه رای الیوم در مطلبی درباره اهداف پنهان رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه آورده است: روز به روز علل پنهان و اصلی که رژیم صهیونیستی را به حمله زمینی گسترده به غزه محاصره شده از سالیان طولانی، سوق داد، آشکارتر می شود.

این رسانه آورده است: اسرائیل همواره هدف اصلی از عملیات زمینی را نابودی حماس و بازداشت اعضای آنها و نابودی مراکز آن عنوان کرده است اما رسانه ها از اهداف خطرناک دیگری پرده برداشته اند.

رای الیوم نوشت: نابودی حماس هدف فرعی است و هدف این رژیم ایجاد منطقه حائل به عمق ۲ تا ۳ کیلومتر برای تامین امنیت شهرکهای صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی و در امان نگه داشتن آنها از هرگونه عملیات زمینی مقاومت است که این موجب نابودی و محو هر ساختمان فلسطینی در منطقه مذکور خواهد بود.

این رسانه آورده است: اشغالگران اسرائیلی هدف از این منطقه حائل را افق دید بهتر در برابر هرگونه حمله عنوان کرده اند. طبق اخبار به بیرون درز کرده از محافل نظامی داخل ارتش اشغالگران، تردد فلسطینی ها در این منطقه ممنوع بوده و این منطقه باید تحت نظارت نیروهای اشغالگر باشد و هرآنکه به آن نزدیک شود؛ حتی به شکل اشتباهی فورا به سمت آنها تیراندازی می شود.

رای الیوم همچنین نوشته است: منطقه حائل مورد نظر اشغالگران بیش از ۳۰ درصد از اراضی حاصلخیز فلسطینی ها را خواهد بلعید؛ به ویژه که سیاست صهیونیستها طی این سالها نابودی اراضی کشاورزی واقع در طول مرز شرقی غزه با فلسطین اشغالی به بهانه های مختلف بوده است. با توجه به این رویکرد خطرناک، اراضی که بخش عمده غذای ساکنان غزه از آن تامین می شود، در معرض نابودی قرار گرفته و تبعات اقتصادی و معیشتی سختی برای فلسطینی ها خواهد گذاشت.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها