کد خبر: ۴۲۹۰۲
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای خواستار آتش بس بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی شد درحالیکه گروه‌های مقاومت عملیات بی‌سابقه‌ای را علیه اسرائیل انجام دادند.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مسکو از فلسطین و اسرائیل می‌خواهد تا درگیری را متوقف کرده و به میز مذاکره بازگردند.

وی توضیح داد: ما با تمام آنها در ارتباط هستیم و از آنها می‌خواهیم تا آتش بس کرده و به میز مذاکره بازگردند. آنها چقدر از درخواست های ما استقبال می کنند؟ خوب، ما طرفدار حل مسالمت آمیز همه مسائل بر اساس منافع متقابل هستیم.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو به تازگی با اسرائیل، فلسطین و مصر و سایر کشورهای عربی در تماس بوده تا تنش زدایی کند.

بوگدانوف با اشاره به اینکه قربانیان، تلفات و مجروحان زیادی در این درگیری امروز وجود داشته است، تصریح کرد: لازم است هر چه زودتر همه اینها متوقف شود و بر سر میز مذاکره بنشینیم؛ به ویژه از آنجا که مبنای حقوقی بین‌المللی شناخته شده است باید یک راه حل عادلانه و جامع برای مناقشه وجود داشته باشد. موضع ما تغییر نکرده است.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح امروز عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

اخبار غیررسمی حکایت از آماده شدن گروه های مقاومت در کرانه باختری و سراسر سرزمین های اشغالی علیه صهیونیست ها حکایت دارد.

اسارت ۳۵ نظامی صهیونیست و اعلام آن از سوی حماس و تایید آن از سوی منابع صهیونیستی فقط در طول سه ساعت اولیه عملیات از دیگر رویدادهای مهم عملیات بی نظیر رزمندگان فلسطینی است.

با آغاز حمله همه جانبه رزمندگان مقاومت ارتش فلسطین به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، ارتش این رژیم صهیونیستی نظامیان ذخیره خود را فراخواند و این در حالی است که یک مقام ارشد حماس، امروز را «روز انقلاب» علیه اشغالگری نامید.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها