کد خبر: ۴۳۹۱۳
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار شرایط در فلسطین را تأسف بار دانست و گفت لازم است امروز پیامی قوی به رژیم صهیونیستی ارسال شود، همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی باید فورا متوقف شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به جای رویارویی با نیروهای مقاومت به سراغ شهروندان‌ فلسطینی رفته است، گفت بمبی که برای هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در غزه بکار رفته است، صرفا در اختیار اسرائیل است. 

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه جنایت جنگی رژیم صهیونیستی باید فورا متوقف شود، گفت رژیم صهیونیستی با محاصره کامل غزه و قطع آب و برق و سوخت و ممانعت از کمک های غذایی و دارویی و زدن بیمارستان‌ها، تصمیم به قتل عام و ونسل کشی فلسطینیان گرفته است.

وی افزود موضوع کوچاندن اجباری شهروندان غزه موضوعی مهم است که باید در جلسه امروز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین خواستار تحریم صادرات نفت به رژیم صهیونیستی، تشکیل دادگاه جنایات جنگی و ایجاد یک مرکز آرشیو اسناد جنایات جنگی اسرائیل با کمک دبیرخانه سازمان همکاری در محل دبیرخانه سازمان شد.

وی افزود لازمست یک کمیته تخصصی حقوقدانان اسلامی در دبیرخانه سازمان تشکیل شود که بتواند اقدامی جدی برای محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیل تشکیل شود که علاوه بر مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی، حتی خلبانان شرکت کننده در بمباران مردم غزه نیز در فهرست پیگیری برای پیگرد حقوقی و محاکمه قرار گیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان از مواضع ارزشمند اندونزی در حمایت از فلسطین تشکر کرد.

وزیر خارجه اندونزی نیز با اشاره به دیدگاه مشترک با جمهوری اسلامی ایران در ضرورت حمایت فوری از فلسطین و مردم در غزه گفت لازمست از تشدید وضعیت جلوگیری شود. 

وی افزود ما حمله دیشب به بیمارستان غزه و نیز طرح کوچاندن اجباری و همچنین هشدار تهدیدامیز به برخی بیمارستان‌ها در غزه را محکوم کردیم.

همچنین بر ضرورت تمرکز بر ارسال فوری کمک های انسان‌دوستانه به غزه تاکید کرد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها