کد خبر: ۴۳۶۰۵
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تولد ۴ رأس گوساله مرال(گوزن قرمز) و ۹ رأس گوساله گوزن زرد ایرانی در پناهگاه‌های حیات وحش سمسکنده و دشت ناز در سالجاری خبرداد و افزود: تعداد زایش‌ها مشابه سال گذشته بوده است.

دکتر عطااله کاویان اعلام کرد: سال گذشته در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ۴ رأس گوساله مرال متولد شده بود که همه آنها ماده بودند.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز ۴ رأس گوساله مرال در این پناهگاه متولد شدند که ۲ رأس ماده و ۲ رأس نر هستند.

تولد ۱۳ رأس گوزن زرد و قرمز در پناهگاه حیات وحش/ عکس

تولد ۱۳ رأس گوزن زرد و قرمز در پناهگاه حیات وحش/ عکس

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: در سال گذشته برای کنترل جمعیت این گونه ارزشمند، ۴ رأس از آنها به سایر مراکز انتقال داده شده است.

کاویان با اشاره به فضای ۱۰ هکتاری نگهداری مرال در سمسکنده، گفت: در حال حاضر ۲۰ رأس مرال در این منطقه زیست می‌کنند که ۱۱ راس ماده و ۹ راس نر هستند.


تولد ۱۳ رأس گوزن زرد و قرمز در پناهگاه حیات وحش/ عکس

وی با اشاره به پناهگاه حیات وحش دشت ناز که مرکز پرورش و نگهداری گوزن زرد ایرانی است، اظهار کرد: سال گذشته، ۹ رأس گوساله گوزن زرد در این منطقه حفاظت‌شده متولد شدند و در سال جاری نیز تعداد زایش گوزن زرد به ۹ رأس رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: سال گذشته، ۱۴ رأس گوزن زرد ایرانی به خرم آباد و ارومیه انتقال داده شدند.

کاویان تصریح کرد: این انتقال در چارچوب تعدیل جمعیت گوزن زرد به علت متناسب‌سازی نسبت جمعیت به فضای نگهداری در پناهگاه حیات وحش دشت ناز و زاد و ولد عالی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا پایان سالجاری نیز، ۲۸ رأس گوزن زرد به مراکز مختلف در کشور انتقال داده می‌شود که انتقال ۴ رأس از آنها دو هفته پیش صورت گرفت و ۶ رأس نیز در هفته جاری منتقل می‌شوند.

تولد ۱۳ رأس گوزن زرد و قرمز در پناهگاه حیات وحش/ عکس

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه هم‌اکنون ۵۶ راس گوزن زرد ایرانی در این پناهگاه حیات وحش دشت ناز زیست می‌کنند، یادآور شد: این منطقه حفاظت‌شده، نخستین و بهترین مرکز تکثیر و نگهداری گوزن زرد ایرانی در کشور است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها