کد خبر: ۴۳۴۹۹
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز از ساخت نخستین فرهنگسرای تعزیه ایران در این کلان‌شهر خبر داد.

 محمدرضا هاجری امروز، ۲۱ مهرماه در آیین افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس برگزار شد، با بیان اینکه دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگ بر کسی پوشیده نیست، گفت: فرصت و ظرفیت‌های بالایی در حوزه فرهنگی در کلانشهرها وجود دارد که به خوبی شناخته نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است و برنامه‌های این حوزه بدون اقدام میدانی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد در کلانشهرها بسترهای فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد، ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی شیراز در هیچ کجای کشور دیده نمی‌شود، در حالیکه باید به ظرفیت‌ها توجه کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شاخص مدیریت شهری در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: نخستین فرهنگسرای تعزیه ایران در شیراز ساخته خواهد شد.

هاجری ادامه داد: در راستای حفظ فرهنگ و ادب زبان فارسی نیز چهار برنامه هفتگی سعدی‌خوانی در آرامگاه حافظ، حافظ خوانی در آرامگاه حافظ، شاهنامه خوانی در بوستان آزادی و مثنوی خوانی در باغ جهان نما در حال اجراست.

وی اضافه کرد: بزرگترین فروشگاه صنایع دستی نیز در زیرگذر دلگشا در دست احداث است و فروشگاه دائمی فروش محصولات قرآنی نیز در دست راه‌اندازی است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتقای فرهنگی ساختار موجود شهرداری باید انجام می‌شد، گفت: درخواست ما از وزیر کشور این است که معاونت فرهنگی شهرداری شیراز مجزا و در ساختار دیده شود و اجازه داشتن سه سازمان فرهنگی و هنری، سازمان ورزشی و سلامت و سازمان گردشگری و زیارت داده شود.

هاجری اعلام آمادگی کرد: طرح‌هایی که موجب تعالی و ارتقای محله سنگ سیاه می‌شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها