کد خبر: ۴۳۳۵۶
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین درباره نقش ایران در منطقه، بار دیگر اذعان کرد که شواهد موثقی برای اثبات ادعای «نقش مستقیم» ایران در حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی وجود ندارد، اگرچه رفتار ایران را در این زمینه نگران‌کننده می‌داند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه کاخ سفید منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا باور دارد که با وجود نبودن مدارکی مرتبط با نقش مستقیم ایران در حمله جنبش مقاومت فلسطین به مواضع رژیم صهیونیستی، همچنان ایران باید به دلیل حمایت‌های قبلی تا لحظه وقوع این حمله از سوی حماس هزینه‌ای بپردازد و اقدامی تلافی‌‎جویانه‌ای در قبال آن انجام شود، با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران و محور مقاومت گفت: «سوال شما این مفهوم ضمنی را در خود دارد که گویی چشمان ما همین الان به روی این واقعیت باز شده است که آن‌ها از حماس و حزب‌الله و دیگر شبکه‌های تروریستی حمایت می‌کرده‌اند. به خاطر اقدامات ما در آمریکا برای هدف قرار دادن محور مقاومت می‌توان گفت که حماس یکی از تحریم‌شده‌ترین شبکه‌های تروریستی در دنیا است».

صبح شنبه حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد. صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، چندین غیرنظامی به شهادت رسیده و منازل و مساجد تخریب شده‌اند.

وی با دفاع از سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا در قبال ایران گفت: درباره ایران هم ما از آغاز دوره فعالیت این دولت بیش از ۴۰۰ نهاد این کشور را تحریم کردیم؛ ۴۰ مقررات تحریمی نیز علیه ایران وضع شده است که ۳۰ مورد از آن‌ها، تنها در سال گذشته بوده‌اند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها