کد خبر: ۴۳۲۶۶
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
فرمانده کل ارتش گفت:‌ امنیت امروز کشور، استقلال، تمامیت ارضی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌های رزمندگان دفاع مقدس است.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در منزل امیر سرتیپ دوم جانباز «پرویز صادقی» از این پیشکسوت و فرمانده توپخانه ارتش در دوران دفاع مقدس عیادت کرد.

فرمانده کل ارتش در این دیدار با اشاره به مجاهدت‌های فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: امنیت امروز کشور، استقلال، تمامیت ارضی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌ها و ایثار شهدا، جانبازان، رزمندگان و فرماندهان مخلص و متخصص دوران دفاع مقدس است.

 

وی با تأکید بر اهمیت تخصص‌های مختلف در موفقیت‌های جنگ تحمیلی، افزود: صدها تخصص در رسته‌های مختلف در نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی بکار گرفته شد که برای هرکدام باید کتاب‌ها نوشته و فیلم‌ها ساخته شود تا جوانان عزیز بدانند که وجود بزرگوارانی همچون امیر صادقی چه تأثیراتی در توفیقات نیروهای مسلح داشته است.

سرلشکر موسوی با اشاره به رشادت، تخصص و حُسن فرماندهی امیر صادقی در مسئولیت‌های مختلف بر ضرورت ثبت دانش و تجربیات ارزشمند پیشکسوتان به‌ویژه تخصص‌های به‌کار گرفته شده در دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: بدون تردید در توفیقات رزمندگان و فرماندهان، همسران بزرگوار و صبورشان، نقشی ماندگار داشته‌اند که بر ماست همواره قدردان همراهی خانواده شریف و عزیز رزمندگان باشیم.

بنابراین گزارش، امیر سرتیپ دوم جانباز پرویز صادقی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام است که با رسته توپخانه، مدرس دوره عالی در اصفهان بود. وی با آغاز جنگ تحمیلی بلافاصله به جبهه‌های جنگ شتافت و مسئولیت‌های مختلفی از جمله افسر توپخانه قرارگاه عملیاتی کربلا، جانشین و فرماندهی توپخانه لشکر ۲۸ را بر عهده داشت و در پاکسازی‌ها و آزادسازی روستاها و شهرهای خطه عزیز کردستان از وجود عناصر ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه طلب و همچنین در عملیات ثامن‌الائمه (ع)، بیت‌المقدس، قادر، والفجر ۹، بیت المقدس ۵ و بدر حضور مؤثر داشته و چندین بار مجروح شده و در شکست عملیات هجوم دشمن بعثی بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ در منطقه مریوان نقش ویژه‌ای ایفا کرد. اقدامات او نقش مؤثری در اسارت نیروهای بعثی داشت؛ به طوری که حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) در نماز جمعه همان روزها از این عملیات و تلاش‌های انجام‌شده قدردانی کردند.

وی از چهره‌های سرشناس در حوزه توپخانه به شمار می‌رود و با سابقه درخشان ۹۰ ماه حضور در مناطق عملیاتی، به دلیل رشادت‌هایش مفتخر به دریافت چهار سال ارشدیت و ۲۷ مورد تشویق شده است.

امیر سرتیپ دوم صادقی در سال ۱۴۰۱ به دلیل شایستگی‌های متعدد، با تصویب شورای عالی نشان‌ها در ارتش، به دریافت نشان فداکاری اعطایی فرمانده معظم کل قوا به ارتش جمهوری اسلامی ایران، نائل شد.

توپخانه نیروی زمینی ارتش در هشت سال دفاع مقدس در تمامی عملیات‌های آفندی، دفع تک و پاتک‌های دشمن، تبادل آتش در طول خطوط مرزی با دشمن بعثی و در پشتیبانی از عملیات‌های مستقل و مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور تعیین‌کننده داشت و عملیاتی را نمی‌توان نام برد که توپخانه ارتش در آن دخیل نبوده باشد.

بسیاری از اسرای دشمن بعثی در اعترافات و اظهارات خود، آتش توپخانه ایران را بسیار مؤثر و موجب رعب و خسارات و تلفات بسیار در یگان‌های خود مستقر در خطوط مرزی و عقبه آن‌ها ذکر کرده‌اند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها